خرید سیلیس

سیلیس زلال سازی و تصفیه آب

سیلیس زلال سازی و تصفیه آب

سیلیس زلال سازی و تصفیه آب

سیلیس زلال سازی و تصفیه آب – زلال سازی گاهی بعد از تصفیه آب و گاهی قبل از فیلتراسیون انجام می شود. به جهت استفاده برای مصرف آشامیدنی و یا خلاصه عملیات موثر فرآیند اسمز معکوس (RO) برای نمک زدایی آب شور نیازمند کاهش سیلیس در آب خوراک به سطوح ایمن است تا از تشکیل رسوب جلوگیری شود. پس از آزمایش گسترده شیشه، دو کارخانه آزمایشی که نشان‌دهنده شفاف‌سازی شیمیایی – هدف کاهش غلظت سیلیس از دو منبع آب زیرزمینی چاه عمیق، با محتوای سیلیس مختلف، به سطوح قابل قبول آب خوراک RO (حذف سیلیس > 23 درصد برای یک منبع و > 48 درصد برای منبع دیگر) بود.

سیلیس زلال سازی و تصفیه آب 

آیا سیلیس موجود در آب آشامیدنی مضر است؟

قرار گرفتن در معرض سیلیس در آب آشامیدنی برای ایجاد اثراتی بر سلامت انسان گزارش نشده است. مطالعات روی انسان نشان داده است که تنفس اشکال خاصی از غبار سیلیس (به عنوان مثال، هنگام کار در یک کارخانه) می تواند باعث آسیب ریه شود.

 

 

آیا وجود سیلیس در آب مفید است؟

خوشبختانه سیلیس مانند آب سخت خطری برای سلامتی ندارد. سیلیس اگر به مقدار کم در آب آشامیدنی خورده شود مضر نیست. در واقع، بسیاری از غذاها مانند پیاز، گندم، جو، سبزیجات ریشه دار و توت فرنگی حاوی سیلیس هستند.

 

 

علت وجود سیلیس در آب چیست؟

سیلیس یک ماده معدنی سخت و شیشه مانند است که در اثر سنگ بستری که از آن عبور می کند مانند ماسه سنگ و گرانیت به صورت محلول در آب یافت می شود. در چاه ها و آب های سطحی، می تواند از ۱ تا ۱۰۰ قسمت در میلیون به صورت سیلیس محلول (واکنش) یا حل نشده (کلوئیدی) متغیر باشد.

 

 

آیا فیلترهای آب سیلیس را حذف می کنند؟

حذف سیلیس از آب سیلیس یک ماده معدنی سخت سرامیکی/شنی است که از سیلیکون و اکسیژن تشکیل شده است. اغلب در منابع آب به عنوان یک کلوئید یا به شکل ذرات بسیار ریز یافت می شود. نرم کننده های آب آن را حذف نمی کنند و فیلترهای کربن آن را حذف نمی کنند، فیلترهای آهنی یا فیلترهای کارتریج نیز آن را حذف نمی کنند!

 

 

آیا سیلیس PH آب را افزایش می دهد؟

هنگامی که سیلیس اضافه می کنید، مهم است که توجه داشته باشید که احتمالاً pH محلول غذایی شما را افزایش می دهد. تا زمانی که PH خود را با کیت تست pH یا قلم pH چک کنید و با استفاده از pH بالا یا پایین، محلول را به محدوده مورد نظر برگردانید، مشکلی نیست.

 

چگونه سیلیس حل شده را حذف می کنید؟

سیلیس محلول بهتر است از طریق اسمز معکوس حذف شود، در حالی که سیلیس کلوئیدی از طریق اولترافیلتراسیون حذف می شود. همیشه مهم است که آب شما از نظر سیلیس توسط آزمایشگاه آزمایش شود تا هم غلظت و هم وضعیت سیلیس موجود مشخص شود.

آیا می توانید سیلیس را فیلتر کنید؟

برای حذف موثر سیلیس، فیلتراسیون اسمز معکوس بادوام ترین فیلتر تجاری موجود برای انجام مطمئن این کار است. در حالی که یک اسمز معکوس ساده زیر سینک ممکن است برای کمک به برخی از نیازهای آشپزخانه کافی باشد، این برای تامین حمام یا ماشین ظرفشویی کافی نیست.

 

 

وقتی سیلیس از آب پاک نشود چه اتفاقی می افتد؟

رسوب غشایی زمانی اتفاق می‌افتد که ذرات سیلیس در منافذ غشا قرار می‌گیرند و جریان طبیعی مایعات را از طریق غشا مسدود می‌کنند. علاوه بر این، از آنجایی که ذرات سیلیس ساینده هستند، می توانند باعث پارگی زودرس و ضعیف شدن مواد غشایی فیلتراسیون شوند.

 

 

آیا سرکه سیلیس را حل می کند؟

برای تعیین سختی یا سیلیس می توانید یک آزمایش بسیار ساده انجام دهید. فقط روی لکه ها سرکه بمالید و اگر با سرکه از بین برود سختی است. اگر سرکه آن را از بین نبرد، به احتمال زیاد سیلیس است.

 

 

چگونه سیلیس آب خام را کاهش می دهید؟

نرم کردن آهک یکی از متداول ترین روش ها برای حذف سیلیس از آب مانند مواد آرایشی تا برج های خنک کننده، مواد آرایشی تا بویلر یا آب دیگ بخار است. نرم‌کننده آهک از افزودن آهک (هیدروکسید کلسیم) برای حذف یون‌های سختی (کربنات کلسیم و کربنات منیزیم) توسط رسوب استفاده می‌کند.

 

 

چه چیزی سیلیس بالا در آب در نظر گرفته می شود؟

غلظت سیلیس در آب معمولا کمتر از ۳۰ میلی گرم در لیتر است، اگرچه غلظت های بالاتر از ۱۰۰ میلی گرم در لیتر غیر معمول نیست. غلظت بیش از ۱۰۰۰ میلی گرم در لیتر در آب نمک و آب شور امکان پذیر است.

 

 

علت سیلیس بالا در آب چیست؟

آبی که از روی زمین یا روی زمین می گذرد، سیلیس ماسه ها، سنگ ها و مواد معدنی را به عنوان یکی از ناخالصی هایی که جمع می کند، حل می کند. محتوای سیلیس در آبهای طبیعی معمولاً در محدوده ۵ تا ۲۵ میلی گرم در لیتر است، اگرچه غلظت بیش از ۱۰۰ میلی گرم در لیتر در برخی مناطق رخ می دهد.

 

 

ناخالصی سیلیس چگونه از بین می رود؟

این فرآیند شامل شستشوی دیاتومیت خام با اسید قبل از استخراج قلیایی، حل شدن دیاتومیت تیمار شده با محلول قلیایی برای تشکیل محلول سیلیکات سدیم و رسوب ژل سیلیکا با افزودن اسید سولفوریک است.

آیا آب چشمه سیلیس دارد؟

سیلیس به طور طبیعی از چشمه به وجود می آید. آب خاطره هر چیزی را که از آن می گذرد نگه می دارد و شکاف های گرانیتی که Rising Springs از آن عبور می کند با کریستال های کوارتز سیلیس پوشانده شده است.

 

چگونه سیلیس موجود در آب را کنترل می کنید؟

رایج ترین و موثرترین روش برای حذف سیلیس دانه ای از آب دیگ، نرم کردن آهک است. این فرآیند شامل افزودن آهک، همچنین به عنوان هیدروکسید کلسیم، به آب است. آهک مانند یک نرم کننده آب برای سیلیس عمل می کند و باعث رسوب کلسیم و منیزیم – ذراتی که باعث سختی می شوند – می شود.

 

یک حلال خوب برای استخراج چیست؟

معمولاً اگر حلال غیر سمی و قابل اشتعال نباشد مطلوب است. متأسفانه، تعداد کمی از حلال ها شناخته شده اند که هر دو معیار را دارند… برخی از حلال ها سمی نیستند اما قابل اشتعال هستند (به عنوان مثال، دی اتیل اتر، هیدروکربن ها – اتر نفت، هگزان ها). برخی از آنها قابل اشتعال نیستند اما سمی هستند (مانند دی کلرومتان، کلروفرم). سیلیس زلال سازی و تصفیه آب
اطلاعات تماس شرکت معدن سیلیس:
  • تلفن همراه :۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸
  • تلفن کارخانه : ۰۸۱۳۲۳۱۳۸۶۱
  • ایمیل : sales@hamedanmine.com
  • آدرس : همدان-کیلومتر ۴۵ جاده همدان.ملایر-شهرک صنعتی فاز ۲.

دنبال کردن صفحه اینستاگرامی ما | سیلیس صادراتی | سیلیس تصفیه آب | معرفی پاسارگاد سیلیس

 

مرکز فروش سیلیس ایران

خرید و فروش میکروسیلیس همدان

همه چیز درباره سیلیس تصفیه آب

فروش سیلیس شرکت معدن سیلیس همدان

سیلیس سندبلاست و رسوب زدایی

۵/۵ - (۱۵ امتیاز)