سیلیس تصفیه آب, آنتراسیت, دسته‌بندی نشده, کارخانه سیلیس همدان, مقالات, مقالات سیلیسی

همه چیز درباره سیلیس تصفیه آب

همه چیز درباره سیلیس تصفیه آب

همه چیز درباره سیلیس تصفیه آبهمه چیز درباره سیلیس تصفیه آب

همه چیز درباره سیلیس تصفیه آب – تصفیه آب(به انگلیسی: Water treatment )به فرایندی گفته می شود که در آن مواد محلول در آب برای مصارف مختلف جدا سازی می شود و آب تصفیه شده ایجاد می گردد. تصفیه آب از زمانی که انسان خودش را شناخته مورد استفاده قرار گرفته و در طول سالها به مرور تکامل یافته. آکواپروفیلتر در این مقاله تصمیم دارد تا به صورت فنی و ساده انواع روشهای تصفیه آب را بیان کند.

همه چیز درباره سیلیس تصفیه آب

فرایندهایی تصفیه آب

تصفیه آب به فرایندهایی گفته می‌شود که طی آن مواد شیمیایی نامطلوب، آلاینده‌های بیولوژیکی، جامدات معلق و گازها از آب آلوده حذف می‌شوند، تا قابل آشامیدن یا مصرف کشاورزی گردد. به طور کلی روش‌های مورد استفاده عبارتند از فرایندهای فیزیکی مانند فیلتراسیون، ته‌نشینی، تقطیر و فرایندهای زیستی مانند فیلترهای شنی و ماسه‌ای کند.

 

همه چیز درباره سیلیس تصفیه آب

فرایندهای شیمیایی

فرایندهای شیمیایی مانند کلرزنی، ازن‌زنی، دفلوکولانت، استفاده از تابش الکترومغناطیسی مانند میکروب‌کشی با پرتو فرابنفش. فرآیند تصفیه آب به شکل های مختلفی صورت می گیرد. تقطیر،زلال سازی،میکروفیلتراسیون،اولترافیلتراسیون،اسمز معکوس،روش تصفیه غشایی،فیلتر تند ماسه ای تصفیه آب با روش اسمز معکوسآب در کل ناخالصی هی زیادی با خود دارد. امروزه تکنولوژی جدیدی به نام اسمز معکوس جایگاه خود را در جهان بدست آورده است. مناسب ترین و کاملترین روش جهت تصفیه آب می باشد.

 

روش تصفیه آب در کارخانه

این روش در اکثر کارخانه های بسته بندی آب و نوشابه و در صنایعی که آب زلال می خواهند بدست بیاورند استفاده می شود. سیستم اسمز معکوس راه خود را به منازل باز کرده است. وبه عنوان یک سیستم تصفیه آب محبوب خانگی در آمده است. این سیستم دقیقاً به روش اسمزی گیاهان طراحی شده است. فرآیندی است که طی آن مولکول های آب از یک غشاء به ضخامتی که قطر یک هزارم میکرون به وسیله فشار آب عبور داده می شود. این غشاء صرفاً به مولکول های میکروسکوپی آب اجازه ی عبور داده و تمام آلایند های موجود در آب را تصفیه می کند.

همه چیز درباره سیلیس تصفیه آب

روش حذف آلاینده ها

این سیستم تنها روشی می باشد که آلایندهای آب اعم از ویروس،باکتری ها،آرسنیک،فلور،جیوه،نیترات،نیتریت،فلزات سنگین،تمام فلزات رادیواکتیو و بسیاری موارد دیگر را تصفیه و جداسازی کند. فرایند تصفیه آب ممکن است به کاهش غلظت ذرات معلق یا ذرات محلول در آب از جمله ذرات معلق، انگل‌ها باکتری‌ها، جلبک‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و طیف وسیعی از مواد محلول و ذرات معلق موجود در آب منجر شود.

 

استانداردتصفیه آب آشامیدنی

تصفیه آب آشامیدنی می تواند مفاهیم متفاوتی داشته باشد. از نگاه کارشناسان، استانداردهای تعیین شده ای برای تصفیه آب آشامیدنی وجود داد. اما از دیدگاه مردم، آب آشامیدنی می بایست به اندازه کافی زلال و خالص و عاری از هرگونه میکروارگانیزم و ناخالصی های مضر برای بدن باشد. پالایش آب آشامیدنی در دنیای امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افزایش روزافزون جمعیت و رشد صنایع مختلف باعث وارد شدن آلاینده های مضر به آب آشامیدنی شهری شده است. کمتر از ۱۰۰ سال پیش مردم با خیال راحت آب را از چاه های عمیق استخراج می کردند و بدون هیچگونه نگرانی می نوشیدند. اما آن روزها دیگر گذشته است.

 

همه چیز درباره سیلیس تصفیه آب

ضرورت پالایش آب

در عصر حاضر سالم سازی و پالایش آشامیدنی تبدیل به یک ضرورت شده است. روش های تصفیه آب ۱ – استفاده از قرص های ید، روش سریع و آسانی برای ضدعفونی کردن آب است. استفاده از آنها ارزان و مقرون به صرفه است. این روش، برای طبیعت گردان، مسافران، کوه نوردان و کسانی که به طور موقت در وضعیت اضطراری قرار دارند بسیار مناسب است. ۲ – قرص های کلر یکی دیگر از روشهای ارزان و آسان برای گندزدایی آشامیدنی است. کلر میکروارگانیزمهای بیماری زای آب را از بین می برد. با چند عدد قرص کلر می توانید یک ظرف چهارلیتری از آب رودخانه، چاه یا چشمه را در عرض چند دقیقه ضدعفونی کنید. این روش نیز برای مواقع اضطراری توصیه می شود. ۳ – پودر کلر نیز یکی دیگر از اشکال کلر است که می تواند برای میکروب زدایی از آشامیدنی مورد استفاه قرار بگیرد.

 

ضدعفونی

برای ضدعفونی کردن آب چاه خصوصی خود می توانید پودر کلر را تهیه و طبق دستورالعمل درون چاه بریزید تا کلیه میکروارگانیزمهای خطرناک را از بین ببرد. قبل از مصرف حتما در خصوص میزان مورد استفاده و مدت زمان اثربخشی آن از کارشناسان بهداشت سوال کنید. ۴ – دستگاه های تصفیه آب سرشیری، به طور کامل قادر به تصفیه آب آشامیدنی نیستند اما کلر، بو وطعم نامطبوع و برخی از آلاینده های آب را حذف می کنند. ۵ – دستگاه های تصفیه آب اسمزمعکوس، تقریبا ۹۵% آلاینده های آب را حذف می کنند. گل و لای، شن و ماسه، زنگ لوله ها، کلر باقیمانده، نیترات، فلزات سنگین و بسیاری دیگر از ناخالصی های آب به وسیله این دستگاه ها حذف می شود. دستگاه در زیر سینک آشپزخانه نصب شده و در هر لحظه آب آشامیدنی سالم و گوارا را برای شما فراهم میکند.

 

خرید سیلیس تصفیه آب درجه ۱

همه چیز درباره سیلیس تصفیه آب

مواد و رو‌ش‌ها:

مواد و رو‌ش‌ها: در این پژوهش با تغییر در دانه‌بندی فیلتر با استفاده از مدل فیلتر شنی تحت فشار ساخته شده و استفاده از بسترهای مختلف (سیلیس، سیلیس- آنتراسیت و لیکا- آنتراسیت) و همچنین با تغییر بار سطحی آن‌ها به بررسی پارامترهای فیزیکی و شیمیایی مرتبط با فیلتر شنی تحت ‌فشار پرداخته شد. بعد از اعمال تیمارها در سه نقطه از تصفیه‌خانه (در ابتدای کارکرد فیلتر، در انتهای کارکرد فیلتر و بعد از کلر زنی) پس از ۴ ماه نمونه‌برداری صورت گرفت. پارامترهای اندازه‏گیری شده شامل تعیین میزان جامدات معلق، کدورت، مقدار کل جامدات محلول، سختی، کلسیم، منیزیم و آهن بود. آزمایش‌ها به صورت فاکتوریل و طرح کاملا تصادفی با سه تکرار مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه آماری داده‌های به‌دست آمده با استفاده از نرم‌افزار SAS و مقایسه میانگین‌ها نیز به روش دانکن و در سطح احتمال پنج درصد انجام شد.

 

یافته‌ها:

یافته‌ها: نتایج نشان داد که اثر مصالح بستر بر پارامترهای TSS، Tu، TDS، Ca و Fe در سطح احتمال یک درصد معنی‌دار شد. اثر نقطه نمونه‌گیری نیز بر تمامی پارامترها اختلاف معنی‌داری در سطح احتمال یک درصد داشت. بستر سیلیس-آنتراسیت بیشترین تاثیر را در میزان کاهش تمامی پارامترها به‌ویژه کاهش مقادیر کدورت و آهن داشت. به‌طوری‌که کاهش مقادیر کدورت و آهن در بستر سیلیس-آنتراسیت نسبت به بستر سیلیس نزدیک به ۷۰ درصد بود. بستر لیکا- آنتراسیت نیز در مقایسه با بستر سیلیس وضعیت بهتری داشت.

 

خرید سیلیس تصفیه آب درجه ۱

 

فیلترهای شنی تحت فشار

بهترین راندمان کاهش پارامترهای شیمیایی آب مربوط به حالت استفاده از سیلیس و آنتراسیت در فیلترهای شنی تحت فشار با بار سطحی ۵۴ مترمکعب بر ساعت بود. اثر متقابل مواد مختلف داخل فیلتر و نقطه نمونه‌گیری نیز بر پارامترهای TSS ، TDS و Fe در سطح احتمال یک درصد معنی‌دار بود. نتایج مقایسه میانگین پارامترهای فیزیکی و شیمیایی آب مورد مطالعه در نقاط مختلف نمونه‌گیری نشان می‌دهد که آب خروجی در انتهای کارکرد فیلتر بعد گندزدایی کمترین مقادیر را نسبت به مراحل آب خروجی از فیلتر در ابتدای کارکرد و آب خروجی از فیلتر در انتهای کارکرد داشت.

همه چیز درباره سیلیس تصفیه آب

 

 


برای خرید چه اقدامی کنیم؟

پیشنهاد میشود همیشه و در همه حال با توجه به اینترنتی بودن فرایند خرید حتما با شماره های شرکت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید و از قیمتهای روز استعلام لحظه ای دریافت نمائید. ما در هر ۲۴ ساعت شبانه روز در خدمت شمائیم.

اطلاعات تماس:
  • تلفن همراه :۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸
  • تلفن کارخانه : ۰۸۱۳۲۳۱۳۸۶۱
  • ایمیل : sales@hamedanmine.com
  • آدرس : همدان-کیلومتر ۴۵ جاده همدان.ملایر-شهرک صنعتی فاز ۲.

دنبال کردن صفحه اینستاگرامی ما | سیلیس صادراتی | سیلیس تصفیه آب | معرفی پاسارگاد سیلیس

۵/۵ - (۳۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *