سیلیس چیست؟

دی اکسید سیلیکون که به نام سیلیس نیز شناخته می شود، اکسیدی از سیلیکون با فرمول شیمیایی SiO2 است که بیشتر در طبیعت به صورت کوارتز و در موجودات زنده مختلف یافت می شود. در بسیاری از نقاط جهان، سیلیس جزء اصلی ماسه است.

سیلیس از چه چیزی ساخته شده است؟

سیلیس ترکیبی از سیلیکون و اکسیژن است. پوسته بیرونی زمین حاوی ۵۹ درصد از این ماده است. این سنگ دارای سه شکل اصلی سنگ است که عبارتند از کوارتز، تری دیمیت و کریستوبالیت. سیلیس که معمولا به شکل کوارتز شناخته می شود، شکل دی اکسیدی سیلیکون، SiO2 است.

چرا سیلیس در آب وجود دارد؟

آبی که از روی زمین یا زیر زمین می گذرد، سیلیس ماسه ها، سنگ ها و مواد معدنی را به عنوان یکی از ناخالصی هایی که جمع می کند، حل می کند. محتوای سیلیس در آبهای طبیعی معمولاً در محدوده ۵ تا ۲۵ میلی گرم در لیتر است، اگرچه غلظت بیش از ۱۰۰ میلی گرم در لیتر در برخی مناطق رخ می دهد.

آیا سیلیس باید در آب باشد؟

خوشبختانه سیلیس مانند آب سخت خطری برای سلامتی ندارد. سیلیس اگر به مقدار کم در آب آشامیدنی خورده شود مضر نیست. در واقع، بسیاری از غذاها مانند پیاز، گندم، جو، سبزیجات ریشه دار و توت فرنگی حاوی سیلیس هستند.

آنتراسیت برای چه مواردی استفاده می شود؟

برای آنتراسیت آنتراسیت را می توان در مصارف خانگی، عمدتاً به عنوان جزئی از بریکت های زغال چوب استفاده کرد. علاوه بر این، آنتراسیت برای گرمایش فضا استفاده می شود، زیرا یکی از تمیزترین انواع زغال سنگ برای سوزاندن است و دود کمتری نسبت به انواع دیگر تولید می کند.

تفاوت بین زغال سنگ و آنتراسیت چیست؟

آنتراسیت یک زغال سنگ با رتبه بالا است که نشان دهنده زغالی است که در معرض بالاترین درجه دگرگونی قرار گرفته است. آنتراسیت سیاه براق، سخت و شکننده است (شکل ۲.۸ را ببینید) و دارای بالاترین محتوای کربن ثابت (تقریباً ۸۶-۹۸٪) است. به دلیل مواد فرار کم (۲ تا ۱۲%)، فرآیند احتراق آنتراسیت کند است.

فلدسپات برای چه مواردی استفاده می شود؟

فلدسپات ها به عنوان مواد روان کننده برای تشکیل فاز شیشه ای در دماهای پایین و به عنوان منبع قلیایی و آلومینا در لعاب ها استفاده می شوند. آنها استحکام، چقرمگی و دوام بدنه سرامیکی را بهبود می بخشند و فاز کریستالی سایر مواد تشکیل دهنده را سیمان می کنند و باعث نرم شدن، ذوب و مرطوب شدن سایر اجزای دسته می شوند.

سند بلاست سیلیس چیست؟

سندبلاست با محیط های ساینده حاوی سیلیس کریستالی به دلیل استنشاق سیلیس آزاد با بیماری های تنفسی جدی و کشنده مرتبط است. سیلیس آزاد به بخشی از ذرات سیلیس کریستالی اطلاق می شود که از نازل سندبلستر خارج شده و وارد محیط کار شده است.

سیلیس چگونه استخراج می شود؟

تقریباً در همه موارد، استخراج سیلیس از روش‌های استخراج روباز یا لایروبی با تجهیزات استاندارد استخراج استفاده می‌کند. به جز ایجاد مزاحمت موقت در منطقه فوری در حین فعال بودن عملیات معدن، استخراج شن و ماسه معمولاً اثرات زیست محیطی محدودی دارد.

آیا سیلیس برای من خطرناک است؟

افرادی که در معدن کار می کنند ممکن است در ذرات ریز سیلیس تنفس کنند و در نهایت به یک بیماری جدی ریوی به نام سیلیکوزیس مبتلا شوند. هیچ درمانی برای سیلیکوزیس وجود ندارد. آسیب ریه ناشی از سیلیکوزیس دائمی است، اما با اقدامات احتیاطی مناسب قابل پیشگیری است.

فیلر سیلیس چیست؟

سیلیس کلوئیدی ۴۰۶ یک افزودنی غلیظ کننده اپوکسی است که برای کنترل ویسکوزیته اپوکسی استفاده می شود. از ریزش اپوکسی در اتصالات عمودی و بالای سر جلوگیری می کند. این یک پرکننده بسیار قوی است. این یک مخلوط صاف ایجاد می کند، ایده آل برای اتصال عمومی اپوکسی و فیله کردن. همچنین پرکاربردترین پرکننده اپوکسی ما است.

۵/۵ - (۵۴ امتیاز)

نوشته‌ها

برگه‌ها