مقالات, مقالات سیلیسی

انواع چسب های کاشی و سرامیک

انواع چسب های کاشی و سرامیک

انواع چسب های کاشی و سرامیک

انواع چسب های کاشی و سرامیک – چسب کاشی یک نوع سیمان پر تلند غیر آلی پلیمری است که با مواد دانه بندی و مواد شیمیایی مرغوب تولید میشود و چسب های کاشی قادر به اتصال سطوح دو ماده و مصالح به یکدیگر می باشند از زمانی که چسب های کاشی پودری و خمیری به تولید رسیده اند کیفیت ملات مصرفی به راحتی در سطح مناسبی نگهداری میشود و به دلیل بسته بندی که دارند سرعت کار بالاتر و مکان کار بمیز و مرتب می باشد.

انواع چسب های کاشی

  1. -چسب های کاشی پودری
  2. -چسب های کاشی خمیری

انواع چسب های کاشی و سرامیکچسب های کاشی پودری

یکی از پر کاربردترین چسب های ساختمانی چسب های کاشی پودری می باشند که از مخلوط سیمان سیلیس کربنات رزین و افزودنیهای دیگر تولید میشود.که در این چسب ها از رزین پلیمری جهت افزایش مقاومت و قدرت چسبندگی استفاده میشود.

 

کاربرد چسب های کاشی

  • ۱-چسباندن انواع کاشی و سرامیک بر روی کف و بدنه اتاق ها و دیواره های داخلی ساختمان
  • ۲-استفاده از این چسب ها برای چسباندن انواع کاشی های ابعاد مختلف روی ریوار و کاشی های قدیمی
  • ۳-افزایش مقاومت کاشی در برابر رطوبت
  • ۴-افزایش قدرت چسبندگی
  • ۵-تسریع در کارها و اقتصادی بودن استفاده از این محصولات
  • ۶-چسباندن کاشی در صورت نبودن امکانات و مصالح ماسه و سیمان در محیط صنعتی

 

چسب های کاشی خمیری

این چسب ها با مخلوط سیلیس پودری کربنات کلسیم مواد رزینی و افزودنی های صنعتی همراه آب انجام میشود و در بسته بندی های سطل و پلاستیک انجام میشود.

مزیت چسب های کاشی خمیری

  • ۱-دارای چسبندگی و خاصیت ارتجاعی
  • ۲-مقاوم در برابر زلزله و نشست ساختمان
  • ۳-بعد از خشک شدن نسیت به رطوبت مقاوم بوده
  • ۴-مقاوم در برابر سرما و گرما
  • ۵-قابل دسترس بودن در شهرها و قیمت های مناسب
  • ۶-کاهش هزینه ها در بازسازی ساختمان ها

انواع چسب های کاشی

و سرامیکHow to spread tile adhesive

تفاوت چسب های کاشی پودری و خمیری

تفاوت این دو نوع چسب کاشی بیشتر در مقاومت آنها در برابر آب و گرما می باشد که از هر کدام از این چسب ها در شرایط های مختلف استفاده می کنند.شرکت معدن سیلیس کلیه مواد اولیه سیلیس و کربنات کلسیم مصرفی در این نوع چسب ها را تولید میکند و سیلیس مصرفی در انواع سایزهای ریز و درشت تولید میشود و نوع مصرف آن بستگی دارد به نوع چسب و و برند تولید که متفاوت می باشد.که بیشتر در این نوع چسب ها از سیلیس میکرونیزه سفید و سیلیس پودری زبر همراه با کربنات کلسیم سفید استفاده میشود.

 

 

معیار انتخاب چسب کاشی انواع چسب های کاشی و سرامیک

اولین قدم در انتخاب چسب کاشی در نظر گرفتن نوع نصب در پروژه است. یک نصب کننده کاشی باید در نظر داشته باشد که کاشی در داخل یا خارج ، به دیوار یا کف یا در یک منطقه مرطوب یا خشک اعمال می شود. علاوه بر این ، نصب کننده باید در مورد نوع بستری که استفاده می شود تأمل کند: دیوار گچ ، بتن ، تخته سه لا یا تخته پشتی.

 

 

خروجی نهایی سیلیس چسب کاشی

چسب های ارگانیک از محبوب ترین انواع چسب ها هستند. معمولاً خریداری می شوند زیرا نیازی به اختلاط ندارند و باعث می شوند کاشی های دیواری بدون لغزش در جای خود باقی بمانند. کسانی که از آنها استفاده می کنند باید مراقب محل قرارگیری کاشی ها باشند ، اما این نوع چسب نباید در مکانهایی که در معرض گرما هستند یا برای کاشی های خارج از خانه استفاده شود.

 

 

و اما ملات سیلیسی

نوع متداول دیگر ، ملات با نازک است. معمولاً توسط شخصی که کاشی را نصب می کند مخلوط می شود و دارای قدرت اتصال بهتری است و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به مواد ارگانیک دارد. این چسب بر روی کاشی در یک لایه نازک ضخیم می شود ، که معمولاً بیش از ۰.۱۸۷۵ اینچ (۴.۷۶ میلی متر) ضخامت ندارد. انواع زیادی از ملات های نازک موجود وجود دارد ، بنابراین یافتن تناسب مناسب برای تقریباً در هر کار مشخص آسان است.

 

چسب نوع ۱ و ۲ چیست؟

چسب نوع I مقاومت بیشتری در برابر آب دارد و باید چرخه های غوطه وری در آب جوش، خشک کردن اجاق و غوطه وری در آب سرد را پشت سر بگذارد، در حالی که چسب نوع II مقاومت کمتری در برابر آب دارد، اما باید چرخه های غوطه وری در آب سرد و خشک کردن کوره را پشت سر بگذارد.

 

 

چسب نوع ۴ چیست؟

چسب نوع ۴ مناسب برای انواع کاشی ها و سنگ ها به جز کاشی های فلزی یا سنگ های مهندسی شده برای نصب بر روی سطوح تخته دیوار خشک مانند تخته های گچی، تخته سه لا، چوب، تخته های سیلیکات کلسیم، تخته های فیبر با چگالی متوسط، تخته های فایبر سمنت، تخته های سیمانی. ، پانل بیسون و غیره

 

 

تفاوت بین چسب ماستیک و کاشی چیست؟

ماستیک در اصل چسب کاشی است. از لحاظ تاریخی، ماستیک از یک رزین آلی ساخته می‌شد، اما امروزه از این کلمه برای توصیف هر چسب کاشی یا چسبی استفاده می‌شود که از سیمان، ماسه و مخلوط لاتکس موجود در تین‌ست استفاده نمی‌کند. هر چسب کاشی که خود را به عنوان “چاپنده سریع” یا ضد افتادگی توصیف کند، ماستیک خواهد بود.

 

 

 

چسب کاشی C1 و C2 چیست؟

C1 نمایانگر adhcsiocs کاشی stnndard است، tolicrcas C2 mibcsiucs کاشی را تعریف می کند. این نیازها را برای استحکام چسبندگی کششی افزایش نمی دهد. ieusi! e چسبندگی strellgtlt است. بر اساس EN 1348 تعیین شده است.

 

 

قوی ترین چسب موجود چیست؟

قوی ترین چسب چیست؟ از نظر استحکام کششی قوی‌ترین چسب‌ها، چسب‌های اپوکسی هستند، به‌ویژه چسب‌های اپوکسی تک‌جزئی قابل درمان حرارتی. اجازه دهید توضیح دهم – چسب های اپوکسی تک جزیی دارای بالاترین استحکام کششی اغلب ۳۵-۴۱ نیوتن بر میلی متر مربع (۵۱۰۰-۶۰۰۰ psi) هستند.

 

 

قوی ترین چسب موجود در بازار چیست؟

نام قوی ترین چسب دنیا DELO MONOPOX است. این نسخه اصلاح شده DELO MONOPOX HT2860 مقاوم در برابر دمای بالا است. این رزین اپوکسی یک شبکه بسیار متراکم را در طول عملیات حرارتی تشکیل می دهد.

 

 

چند کلاس چسب کاشی در استاندارد وجود دارد؟

چسب های کاشی بر اساس استاندارد EN 12002 [6] / ISO 13007-1 [1] به دو دسته طبقه بندی می شوند و به عنوان چسب های تغییر شکل پذیر کلاس S1 با تغییر شکل حداقل ۲.۵ میلی متر اما کمتر از ۵ میلی متر یا بسیار زیاد تعیین می شوند. چسب های تغییر شکل پذیر کلاس S2 با تغییر شکل عرضی حداقل ۵ میلی متر.

 

 

آیا می توانم از سیلیکون روی کاشی های کف استفاده کنم؟

استفاده از یک لایه سیلیکون در اطراف لبه‌های کاشی‌ها به ضدآب شدن بیشتر ناحیه کمک می‌کند، اما همچنین یک پوشش تمیز و مرتب برای کاشی‌های شما ایجاد می‌کند. انتهای کارتریج سیلیکون را کمی بازتر از شکاف درزگیر ببرید و آن را در یک تفنگ درزگیر قرار دهید.

 

 

آیا می توانم مستقیماً روی کاشی چسب بزنم؟

همیشه باید چسب را روی سطحی که کاشی می‌شود، مثلاً کف دیوار و غیره، در حالت ایده‌آل قرار دهید، اگر هم دیوار و هم کف کف باید ابتدا این کار را انجام دهید تا کاشی دیوار بر روی آن آویزان شود.

 

آیا چسب کاشی و سرامیک وجود دارد؟

چسب کاشی و سرامیک حرفه ای AcrylPro یک چسب فرمول حرفه ای با استحکام باند بالا است. ایده آل برای سرامیک، موزاییک، چینی و کاشی های سنگی با اندازه های کوچک روی دیوارها یا کف، AcrylPro ممکن است در مناطقی با قرار گرفتن در معرض آب متناوب مانند اطراف وان و دیوارهای دوش استفاده شود.

 

چه چیزهایی را نباید روی کف کاشی قرار دهید؟

از تمیز کردن محصولات حاوی لیمو، سرکه یا سایر مواد اسیدی خودداری کنید. از سرکه یا مواد شیمیایی در کف کاشی گرانیت یا مرمر استفاده نکنید. در عوض، از یک پاک کننده ملایم و با pH خنثی استفاده کنید که رگه ای روی کاشی ایجاد نمی کند یا رنگ آن را تغییر نمی دهد.

 

چرا به جای دوغاب از سیلیکون استفاده نمی کنید؟

گروت متخلخل است، که احتمال ایجاد کپک و لکه را نسبت به درزگیری سیلیکونی (نوع ضد آب، مناسب برای مناطق مرطوب) می کند. به عنوان مثال، اگر از درزگیری سیلیکونی برای مهر و موم کردن اطراف زهکشی در کف دوش کاشی استفاده کنید، می توانید آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و ظاهر آن به اندازه نو خواهد بود.

 

 

آیا برای کاشی کف به چسب خاصی نیاز دارید؟

از چه چسب کاشی استفاده کنم؟ اگر قصد دارید کاشی های خود را به تنهایی نصب کنید، مهم است که از چسب های مناسب برای کاشی های خود استفاده کنید. چسب کاشی چیزی است که کاشی ها را به کف یا دیوارها می چسباند. انواع خاصی از ملات (چسب) وجود دارد که باید برای زیرلایه های مختلف استفاده شود.

 

سیمان یا چسب کاشی کدام بهتر است؟

از آنجا که سیمان پس از خشک شدن منقبض می شود، فضاهای توخالی در زیر سطح کاشی باقی می گذارد. اینها نقاط ضعیف در کف هستند و هر ضربه ای منجر به خرد شدن یا ترک خوردن کاشی می شود. برای نصب بادوام و بدون مشکل چسب کاشی راه حل مناسبی است.

 

آیا به چسب مخصوص کاشی روی کاشی نیاز دارید؟

هنگام کاشی کاری روی کاشی های دیواری موجود، مهم است که چسبی را که استفاده می کنید در نظر بگیرید، زیرا فقط چسب های کاشی خاصی برای کاشی روی کاشی مناسب هستند. توصیه می شود برای کاشی های سرامیکی بزرگتر از ۳۰×۳۰ سانتی متر و چینی ۱۵×۱۵ سانتی متر استفاده شود.

 

آیا باید از چسب برای کاشی های خود چسب استفاده کنم؟

همانطور که Collier توضیح می دهد، “استفاده از چسبندگی دائمی یک هک آسان برای افزایش طول عمر کاشی ها است.” اگر می‌خواهید چسب اضافی اضافه کنید، حتما از چسب مخصوص کاشی مانند Roberts 2057 استفاده کنید و از چسب‌هایی مانند Liquid Nails که برای نصب در نظر گرفته نشده‌اند اجتناب کنید.

 

چه چیزی می تواند به کاشی و سرامیک آسیب برساند؟

تمام کاشی های سرامیکی کف شما واقعاً برای تمیز ماندن نیاز دارند، شستشوی منظم با یک صابون ملایم است. از پاک کننده های سفید کننده یا آمونیاکی یا هر چیزی که بر پایه روغن است خودداری کنید. همه این مواد می توانند به رنگ یا پوشش کاشی آسیب برسانند.

 

چه چیزی می تواند به کاشی چینی آسیب برساند؟

از محصولات پاک کننده حاوی اسید یا آمونیاک (و سایر مواد شیمیایی خشن) استفاده نکنید زیرا ممکن است به دوغاب و سطوح لعاب کاشی آسیب برساند. برای جلوگیری از آسیب یا تغییر رنگ دوغاب، محصولاتی را انتخاب کنید که با دوغاب شما سازگار باشد. همیشه پس از تمیز کردن ظروف چینی خود را کاملا خشک کنید.

 

چگونه کف کاشی را براق و تمیز نگه دارید؟

½ فنجان سرکه سفید را در یک سطل آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. پاپ را در محلول آغشته کنید، آن را خوب بچرخانید و با حرکات رو به عقب و جلو روند تمیز کردن را شروع کنید. یک ماده پاک کننده طبیعی، سرکه نه تنها به از بین بردن لکه ها کمک می کند، بلکه کاشی های شما را نیز درخشان می کند. سرکه نیز ضدعفونی کننده خوبی است.

 

 

خرید و فروش میکروسیلیس همدان

فروش سیلیس شرکت معدن سیلیس همدان

لیست قیمت سیلیس

قیمت آنتراسیت همدان

فروش میکروسیلیس میکروسیلیکا

 

۵/۵ - (۳۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *