خرید سیلیس, فروش سیلیس, مقالات, مقالات سیلیسی

مواد اولیه لعاب سازی

مواد اولیه لعاب سازی

مواد اولیه لعاب سازی

مواد اولیه لعاب سازی – مواد اولیه ی مورد مصرف در ساخت لعاب کاشی و سرامیک و فریت از مواد معدنی و مواد شیمیایی با بهترین کیفیت و خلوص متفاوتی استفاده می کنند که سیلیس میکرونیزه مورد مصرف در این صنعت با بهترین کیفیت مصرف می شود.

 

مواد اولیه لعاب سازی

 

 

برخی از مواد اولیه در صنعت لعابسازی

سیلیس میکرونیزه

سیلیس در بدنه کاشی و ساخت لعاب کاربرد دارند که باعث افزایش مقاومت لعاب و کاشی می شود ودر لعابسازی بیشتر از سیلیس میکرونیزه با مش ۲۲۰ و مش ۳۲۵ با خلوص بالای ۹۹ درصد مصرف می شود.

مواد اولیه لعاب سازی

 

مواد اولیه لعاب سازی

فلدسپات

از فلدسپات برای پایین آوردن نقطه ی ذوب و موجب کاهش میزان تخلخل و جذب آب و افزایش مقاومت استفاده می شود.فلدسپات سه نوع فلدسپات سدیک-فلدسپات سدیک پتاسیک-فلدسپات پتاسیک که هر کدام دارای عیار مختلف و درصد پتاس و سدیک متفاوت می باشد و در لعاب از هر کدام از محصولات کارایی مختلفی دارند.

 

تالک

تالک دو مدل سبز و سفید می باشد که هر یک از این مدل ها در لعاب های مختلف کاربرد دارد.

 

دولومیت

دولومیت دارای منیزیم و کلسیم بالایی می باشد که به این دلیل در لعاب استفاده می شود و در این صنعت باید از دولومیت میکرونیزه سفید و خلوص بالا استفاده می شود.

 

کربنات کلسیم

کربنات کلسیم به دلیل سفید بودن و مش یالا بودن آن در این صنعت کاربرد خوبی دارد و کربنات کلسیم با مش ۴۰۰ مش ۸۰۰ مش ۱۵۰۰ استفاده می شود.

 

آلومینیم

آلومینا به عنوان جزیی از لعاب یا فریت معمولا از رس یا فلسپات به عنوان تامین کننده آلومینا استفاده می شود.در مواقعی که خلوص بسیار زیادی مد نظر باسد از هیدرواکسید آلومینیم استفاده کرد.وجود آلومینیم یا فریت به صورت یک ماده شیمیایی خالص و یا جزیی از یک ماده معدنی با پایداری شیمیایی –استحکام مکانیکی-انبساط حرارتی-گرانروی و کشش سطح لعاب تبلور و سطح لعاب در دمای پخت تاثیرگذار خواهد بود.

 

فلزات قلیایی

کانی های نامحلولی حاوی فلزات قلیایی لیتیم-سدیم-و پتاسیم بیشتر در سنگ ها وجود دارد و اشکال مختلف آن به طور گسترده در ساخت لعاب ها استفاده می شوند.مهمترین عملکرد فلزات قلیایی در لعاب نقش گداز آور آنها است عموما این مواد دمای ذوب فریت و لعاب را کاهش داده و با افزایش سیالیت لعاب در دمای پخت-جلای سطحی لعاب را افزایش می دهند.ضریب انکسار برخی فریت ها می تواند به وسیله اجزای سازنده آن افزایش یابد.

 

فلزات قلیایی خاکی

این فلزات باریم-کلسیم-استرانسیم-منیزیم در لعب سازی نقش اساسی دارند.

 

جهت دریافت مشاوره و سفارش با شرکت در ارتباط باشید.

۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸

میکروسیلیس و دوده سیلیس    محصولات   پاسارگاد

۵/۵ - (۳۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *