سیلیس شیشه, سیلیس صادراتی, سیلیس کوارتز, سیلیس ممتاز, فروش سیلیس, مقالات سیلیسی

سیلیس چیست و چه مصارفی دارد؟

سیلیس چیست و چه مصارفی دارد؟

سیلیس چیست و چه مصارفی دارد؟

سیلیس چیست و چه مصارفی دارد؟ – یک کانی که چند شکلی از دی اکسید سیلیکون با نقطه ذوب ۱۷۱۳ درجه سانتیگراد است. فرمول شیمیایی آن SiO2 است. به عنوان یک قاعده، به عنوان یکی از اجزای گروه سیلیکات و در خاک رس یافت می شود. سیلیس نیز در سیمان به صورت پیوندی وجود دارد و جزء اصلی پوزولان و کوارتز طبیعی است.

عناصر تشکیل دهنده سیلیس

سیلیس (همچنین به عنوان دی اکسید سیلیکون شناخته می شود) یک ترکیب فراوان است که از مولکول های سیلیکون و اکسیژن تشکیل شده است. تقریباً در همه جا می توانید آن را پیدا کنید، از صفحه رایانه گرفته تا شن های ساحل مورد علاقه خود. اگرچه اغلب در صنایع نساجی و فناوری مورد استفاده قرار می گیرد، اکثر مردم از این موضوع آگاه نیستند که سیلیس فواید فوق العاده ای برای سلامتی دارد.

 

 

 

ماهیت استفاده صنعتی از سیلیس

ماهیت استفاده صنعتی از سیلیس با خواص فیزیکوشیمیایی آن مشخص می شود: مقاومت بالا در برابر آتش و مقاومت در برابر اکثر اسیدها و قلیاها، توانایی تشکیل شیشه های پایدار، دی الکتریک، شفاف و همچنین ترکیبات یوتکتیک و شیمیایی مختلف با خواص فنی ارزشمند.

 

 

 

کاربردهای اصلی سیلیس و مشتقات آن

دی اکسید سیلیکون در صنایع متالورژی، تولید شیشه، سرامیک، ساینده ها، محصولات بتنی و همچنین به عنوان پرکننده در ساخت لاستیک و دیرگدازهای سیلیسی استفاده می شود. در صنعت رنگ و لاک، سیلیس خواص ضد سایش و ضد حریق پوشش های مبتنی بر آن را فراهم می کند و در تولید رنگ های امولسیونی کاربرد فراوانی دارد. به عنوان یک افزودنی مات برای کاهش براقیت استفاده می شود و به ترکیب خواص تیکسوتروپی می دهد (تیکسوتروپی – کاهش ویسکوزیته محلول تحت عمل مکانیکی و بازگرداندن ویسکوزیته قبلی در حالت آرام).

 

 

 

تولیدات برجسته محصولات از سیلیس

 سیلیس از تشکیل رسوب از رنگدانه در هنگام نگهداری محصول جلوگیری می کند، باعث تثبیت امولسیون و همچنین امکان اعمال رنگ بدون تشکیل قطره می شود. سیلیس همچنین به عنوان یک پرکننده تقویت کننده در تولید لاستیک استفاده می شود که امروزه تقریباً به طور کامل جایگزین کربن سیاه شده است. به دلیل ساختار شبکه ای که دارد می توان آن را به راحتی با آسیاب کردن در آسیاب پراکنده کرد. این امر امکان تولید محصولات لاستیکی مقاوم و بادوام را در رنگ هایی غیر از مشکی فراهم می کند. علاوه بر این، سیلیس ریز جزء ضروری برای الاستومرهای سیلیکونی است.

 

 

 

سیلیس حاوی چه چیزی است؟

کرمن) یک سازند معدنی متشکل از سیلیس کریپتوکریستالی و آمورف است. در سنگ های رسوبی یافت می شود. از کلسدونی، کوارتز، عقیق و ناخالصی های مختلف تشکیل شده است.

 

 

 

مزایای دی اکسید سیلیکون چیست؟

سیلیس. اطلاعات مفید از hamedanmine این ماده به طور فعال در ساخت و ساز، در مهندسی رادیو، در تولید لاستیک و سایر مواد مقاوم در برابر آتش استفاده می شود. در صنایع دارویی، غذایی و آرایشی یافت می شود. به طور خاص در صنایع غذایی، دی اکسید سیلیکون به عنوان غلیظ کننده، خنثی کننده و تثبیت کننده استفاده می شود.

 

 

 

واکنش های طبیعی سیلیس و موارد استفاده

 سیلیس جذب خوبی دارد و غلظت های بالا می تواند منجر به افزایش ویسکوزیته شود. عامل مات قادر به تنظیم خاموشی در جهت ۴۵ درجه، ۶۰ درجه و ۸۵ درجه است. پوشش ها با مواد مات سیلیکا را می توان پوشش داد.
  • ۱، فیلم ضد انسداد / عامل باز کننده. در تولید فیلم پلی اتیلن، پلی فنیلن، پلی وینیل کلرید غیر سمی، با افزودن دی اکسید سیلیکون می توان فیلم را بسیار راحت باز کرد. به دلیل ایجاد بی نظمی های ریز در سطح فیلم، فضای هندسی کوچکی بین فیلم ها وجود دارد تا از نفوذ مواد با وزن مولکولی کم جلوگیری شود.
  • ۲، استفاده از لاستیک سیلیس می تواند خواص فیزیکی و مکانیکی ترکیبات لاستیک را تا حد زیادی بهبود بخشد تا سستی لاستیک را کاهش دهد و مقاومت غلتشی لاستیک را بدون از دست دادن مقاومت در برابر خیس کاهش دهد. به طور گسترده ای در انواع محصولات لاستیکی استفاده می شود.
  • ۳، در کاربردهای پلاستیکی با استحکام بالا، تحرک بالا و ذرات کوچک سیلیس، می تواند فشردگی، پرداخت سطح و مقاومت در برابر سایش را بهبود بخشد.
  • ۴، در کاربرد خاکستر اتمی، سیلیس بهترین عامل ضد رسوب است. در تولید خاکستر، افزودن سیلیس پایداری رسوب سیستم را بهبود می بخشد، اثر ضد دفع خوب و تیکسوتروپی عالی دارد. بنابراین، سیلیس به طور گسترده در بسیاری از صنایع استفاده می شود، از جمله می توان از آن به عنوان داروهای قرص سازی دارویی، حامل ماده فعال، عامل پرداخت نیمه هادی، مواد پودر ضد پوسته شدن استفاده کرد.

 

 

نوع ارائه و بسته بندی سیلیس به صورت عمومی

سیلیس در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی HDPE لمینت شده با آستر LDPE یا در کیسه های بزرگ ۸۰۰ کیلوگرمی عرضه می شود. امکان بسته بندی انواع مختلف به صورت جداگانه مورد مذاکره قرار می گیرد. ماندگاری محصول ۱ سال از تاریخ تولید می باشد. توصیه می شود در بسته بندی بسته، در مکان های تهویه شده در دمای اتاق نگهداری شود.

 

 

سیلیس چیست و چه مصارفی دارد

سیلیس همچنین در سنگ زنی و پرداخت شیشه و سنگ استفاده می شود. در قالب های ریخته گری؛ در ساخت شیشه، سرامیک، کاربید سیلیکون، فروسیلیکون و سیلیکون؛ به عنوان یک ماده نسوز؛ و به عنوان سنگ های قیمتی ژل سیلیکا اغلب به عنوان یک ماده خشک کننده برای از بین بردن رطوبت استفاده می شود.

 

 

 

دو نوع سیلیس چیست؟

سیلیس به دو گروه اصلی سیلیس کریستالی و سیلیس آمورف (سیلیس غیر کریستالی) تقسیم می شود. رایج ترین نوع سیلیس کریستالی کوارتز است. انواع دیگری نیز وجود دارد، اما کمتر رایج هستند. ترکیبات سیلیس در سراسر محیط در سنگ ها، ماسه، خاک رس، خاک، هوا و آب یافت می شوند.

 

 

 

با کیفیت ترین ماسه سیلیس کدام است؟

برای برآوردن نیازهای صنعت مدرن، ماسه سیلیسی با عیار بالا باید حاوی غلظت سیلیس بیش از ۹۹.۵٪ SiO2 باشد. پروژه های Arrowsmith North و Arrowsmith Central VRX به ترتیب با خلوص ۹۹.۷ درصد SiO2 و ۹۹.۶ درصد از خلوص SiO2 فراتر از این نیاز خلوص هستند. ناخالصی ها و کمتر از ۱۰۰ppm Fe2O3.

 

 

 

ماده اولیه ماسه سیلیس چیست؟

از یک اتم سیلیکون و دو اتم اکسیژن تشکیل شده است که فرمول شیمیایی SiO2 را به آن می دهد. شن Si02 از دانه های میکروسکوپی یا تکه های کانی و سنگ تشکیل شده است. ما یک نام قابل اعتماد به عنوان تامین کننده شن و ماسه سیلیس در هند هستیم. ماسه سیلیس یک منبع حیاتی برای بخش های ساختمانی و صنعتی است.

 

 

 

سیلیس طبیعی چیست؟

سیلیس یک ترکیب طبیعی است که در اطراف ما در طبیعت یافت می شود. سیلیس بیش از یک چهارم پوسته سیاره را تشکیل می دهد و در بیشتر سنگ ها، رس ها و ماسه ها یافت می شود. اشکال آن شامل زمرد، کوارتز، خاک رس و شیشه است.

 

 

 

تفاوت بین سیلیس و ماسه سیلیس چیست؟

سیلیس نوعی ماده معدنی است. ماسه طبقه بندی بافت یک رسوب است. اگر دانه‌های رسوب به اندازه ماسه عمدتاً کانی سیلیس یا کانی سیلیس بالا باشد، می‌توان آن را به عنوان ماسه سیلیس طبقه‌بندی کرد.

 

 

 

شن و ماسه سیلیس در ساختمان سازی برای چه استفاده می شود؟

ماسه سیلیس مزایای متعددی برای مصالح ساختمانی دارد، از جمله: افزایش مقاومت در برابر محو شدن، کثیفی، کپک زدگی، ترک خوردگی و هوازدگی. افزایش حفظ رنگ و جذب کم روغن. افزایش دوام و طول عمر مصالح ساختمانی.

 

 

ماسه سیلیس کجا یافت می شود؟

آمریکای شمالی دارای ذخایر وسیعی از ماسه سیلیس است که منابع قابل توجهی در مناطقی مانند غرب بین کوهستانی، غرب میانه، منطقه دریاچه های بزرگ و بخش های جنوبی ایالات متحده یافت می شود.

 

 

چرا سیلیکون را در آب می ریزند؟

آب سیلیکون طرز تهیه و استفاده. تصفیه آب … سنگ چخماق در آب اثر مضری بر میکروارگانیسم ها دارد، باکتری هایی که باعث پوسیدگی و تخمیر می شوند را سرکوب می کند، بارش فعال در آب پس از ترکیب با فلزات سنگین رخ می دهد. چنین آبی می تواند برای مدت طولانی بدون فاسد شدن باقی بماند و بسیاری از خواص درمانی دیگر را به دست می آورد.

 

 

 

سیلیکون در کجای طبیعت یافت می شود؟

سیلیکون – ویکی پدیا اغلب در طبیعت، سیلیکون به شکل سیلیس یافت می شود – ترکیبات مبتنی بر دی اکسید سیلیکون (IV) SiO2 (حدود ۱۲٪ از جرم پوسته زمین). کانی ها و سنگ های اصلی تشکیل شده توسط دی اکسید سیلیکون عبارتند از: ماسه (رودخانه و کوارتز)، کوارتز و کوارتز، سنگ چخماق و فلدسپات.

 

 

 

سیلیس چیست و چه مصارفی دارد

سیلیس همچنین در سنگ زنی و پرداخت شیشه و سنگ استفاده می شود. در قالب های ریخته گری؛ در ساخت شیشه، سرامیک، کاربید سیلیکون، فروسیلیکون و سیلیکون؛ به عنوان یک ماده نسوز؛ و به عنوان سنگ های قیمتی ژل سیلیکا اغلب به عنوان یک ماده خشک کننده برای از بین بردن رطوبت استفاده می شود.

 

 

 

آیا سیلیس برای مصرف بی خطر است؟

بزرگسالان گاهی اوقات بسته های سیلیکاژل را با بسته های نمک یا شکری که معمولاً در غذای بیرونی یافت می شود اشتباه می گیرند. اما این بدان معنا نیست که خوردن سیلیکاژل کاملاً بدون خطر است. سیلیکاژل خشک کننده یک خطر خفگی است. همچنین، اگر به مقدار زیاد خورده شود، سیلیکاژل خشک کننده ممکن است باعث انسداد روده شود.

 

 

 

کاربردهای اصلی سیلیس چیست؟

سیلیکا کاربردهای صنعتی گسترده ای دارد از جمله استفاده به عنوان یک افزودنی غذایی، به عنوان مثال، عامل ضد تشکیل، به عنوان وسیله ای برای شفاف سازی نوشیدنی ها، کنترل ویسکوزیته، به عنوان یک عامل ضد کف، اصلاح کننده خمیر، و به عنوان یک ماده کمکی در داروها و ویتامین ها.

 

 

 

سیلیس برای درمان چیست؟

عملکرد مشخصی از سیلیس در بدن انسان ثابت نشده است، اما افراد سیلیکون را به عنوان مکمل برای برخی از مسائل بهداشتی از جمله: استخوان های ضعیف مصرف می کنند. بیماری قلبی. بیماری آلزایمر.

 

 

 

چه کسانی باید از سیلیس اجتناب کنند؟

کارگران در صنایع خاصی نسبت به جمعیت عادی در معرض سطوح بسیار بالاتری از سیلیس هستند. به عنوان مثال، فعالیت هایی مانند انفجار، برش، حفاری یا سنگ زنی مواد حاوی سیلیس می تواند باعث شود کارگران هوای حاوی ذرات کوچک (قابل تنفس) گرد و غبار سیلیس را تنفس کنند.

 

 

 

نکات منفی سیلیس چیست؟

تنفس ذرات سیلیس کریستالی بسیار کوچک (“قابل تنفس”) باعث ایجاد بیماری های متعددی از جمله سیلیکوزیس، یک بیماری لاعلاج ریوی می شود که منجر به ناتوانی و مرگ می شود. سیلیس کریستالی قابل تنفس همچنین باعث سرطان ریه، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) و بیماری کلیوی می شود.

 

 

آیا سیلیس بهتر از کلاژن است؟

در حالی که کلاژن چارچوبی را برای استخوان های ما فراهم می کند، سیلیس این پیوندها را تقویت می کند و آنها را تحرک تر می کند. سیلیس هم برای ساختن و سپس جذب کلاژن مورد نیاز است و به چسباندن کلاژن به یکدیگر کمک می کند. در اصطلاح هزاره، سیلیس دختر تبلیغاتی کلاژن است.

 

 

سیلیس در ویتامین ها چیست؟

دی اکسید سیلیکون نیز به بسیاری از غذاها و مکمل ها اضافه می شود. به عنوان یک افزودنی غذایی، به عنوان یک عامل ضد انعقاد برای جلوگیری از کلوخه شدن عمل می کند. در مکمل ها، برای جلوگیری از چسبیدن مواد مختلف پودری به هم استفاده می شود.

 

 

آیا سیلیس سرطانی است؟

وزارت بهداشت و خدمات انسانی و آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، سیلیس کریستالی (اندازه قابل تنفس) را به عنوان یک سرطان‌زای شناخته شده برای انسان (باعث سرطان) طبقه‌بندی می‌کنند. ذرات سیلیس کریستالی که به اندازه کافی کوچک هستند تا به ریه ها برسند، خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهند.

 

 

 

سیلیس چه اندامی را تحت تأثیر قرار می دهد؟

سیلیکوزیس تنفس گرد و غبار سیلیس کریستالی می تواند باعث سیلیکوزیس شود که در موارد شدید می تواند ناتوان کننده یا حتی کشنده باشد. وقتی گرد و غبار سیلیس وارد ریه ها می شود، باعث تشکیل بافت اسکار می شود که جذب اکسیژن را برای ریه ها دشوار می کند.

 

 

 

کاربرد روزانه سیلیس چیست؟

بسته های سیلیکاژل را در قفسه های کتاب قرار دهید تا از کپک زدن یا آسیب دیدن کتاب ها در اثر رطوبت جلوگیری کنید. برای کاهش رطوبت و افزایش طول عمر تیغه ها را با سیلیکاژل نگهداری کنید. سیلیکاژل را در کیسه ای با وسایل الکترونیکی قرار دهید تا از آسیب های ناشی از رطوبت جلوگیری کنید.

 

 

 

سیلیس برای بدن چه می کند؟

سیلیس همچنین باعث تولید کلاژن می شود که فراوان ترین پروتئین بدن شماست. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۴، تولید کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد. سیلیس کلید تولید کلاژن است. مطالعه سال ۲۰۰۵ نشان داد که چگونه سیلیس به پوست آسیب دیده زنان در برابر آفتاب کمک می کند.

 

 

 

آیا می توانم سیلیس و کلاژن را با هم مصرف کنم؟

آنها با هم یک دوتایی قدرتمند را تشکیل می دهند که می تواند بافت پوست را بهبود بخشد، خطوط ریز و چین و چروک را کاهش دهد و درخشش جوانی را تقویت کند. منابع غذایی طبیعی سیلیس و کلاژن: به عنوان حامیان سلامتی جامع، Hi Life Wellness ترکیب سیلیس و غذاهای غنی از کلاژن را در رژیم غذایی روزانه تشویق می کند.

 

 

 

سیلیس خوراکی چیست؟

معمولاً به شکل دی اکسید سیلیکون به عنوان یک عامل ضد تشکیل در غذاها و مکمل ها برای جلوگیری از جمع شدن یا چسبیدن مواد به هم استفاده می شود و گاهی اوقات برای کنترل کف و ضخامت به مایعات و نوشیدنی ها اضافه می شود.

 

 

 

چه مقدار سیلیس می توانم در روز مصرف کنم؟

مقدار توصیه شده روزانه سیلیس برای بزرگسالان در محدوده سنی ۱۹ تا ۵۰ سال ۹-۱۴ میلی گرم در روز است. سیلیس در گیاهان و برخی گیاهان مانند دم اسب و در غذاهای پرفیبر از جمله غلات کامل، برنج، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

 

 

 

لینکهای مرتبط:

 

اطلاعات تماس: خرید آنتراسیت تصفیه آب

  • تلفن همراه :۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸
  • تلفن کارخانه : ۰۸۱۳۲۳۱۳۸۶۱
  • ایمیل : sales@hamedanmine.com
  • آدرس : همدان-کیلومتر ۴۵ جاده همدان.ملایر-شهرک صنعتی فاز ۲.

دنبال کردن صفحه اینستاگرامی ما | سیلیس صادراتی | سیلیس تصفیه آب | معرفی پاسارگاد سیلیس

 

۵/۵ - (۱۰ امتیاز)