کربن اکتیو, خرید سیلیس, دسته‌بندی نشده, فیلتراسیون آب, قیمت سیلیس, کارخانه سیلیس همدان, کربنات کلسیم

کربن اکتیو Active Carbonکربن فعال چیست؟

کربن اکتیو Active Carbonکربن فعال چیست؟

کربن اکتیو Active Carbonکربن فعال چیست؟

کربن اکتیو Active Carbonکربن فعال چیست؟ – کربن فعال که زغال فعال نیز نامیده می‌شود، نوعی کربن است که معمولاً برای فیلتر کردن آلاینده‌ها از آب و هوا، در میان بسیاری از مصارف دیگر استفاده می‌شود. برای داشتن منافذ کوچک و کم حجم که باعث افزایش سطح در دسترسd برای جذب (که همان جذب نیست) یا واکنش‌های شیمیایی، پردازش می‌شود (فعال می‌شود).

کربن اکتیو Active Carbonکربن فعال چیست؟فرایند فعالسازی کربن اکتیو

فعال سازی مشابه ساخت ذرت بو داده از دانه های ذرت خشک است: پاپ کورن سبک، کرکی است و دانه های آن نسبت سطح به حجم بالایی دارند. فعال شده گاهی اوقات با فعال جایگزین می شود.

 

 

 

مقدار فشار حجمی و فضایی کربن فعال

به دلیل درجه ریز تخلخل بالایی که دارد، یک گرم کربن فعال دارای سطحی بیش از ۳۰۰۰ متر مربع (۳۲۰۰۰ فوت مربع) است .که توسط جذب گاز تعیین می شود.زغال چوب، قبل از فعال شدن، دارای سطح ویژه ای در محدوده ۲.۰-۵.۰ m2/g است. سطح فعال سازی کافی برای کاربرد مفید را می توان تنها از سطح بالا بدست آورد. درمان شیمیایی بیشتر اغلب خواص جذب را افزایش می دهد.

 

کربن اکتیو Active Carbonکربن فعال چیست؟

کربن فعال یا کرین اکتیو از چه چیزی تشکیل شده است؟

کربن فعال معمولا از مواد زائد مانند پوسته نارگیل به دست می آید. زباله های کارخانه های کاغذ به عنوان منبع مورد مطالعه قرار گرفته است.[۸] این منابع عمده قبل از «فعال شدن» به زغال چوب تبدیل می شوند. هنگامی که از زغال سنگ مشتق می شود[۱][۲] به آن زغال سنگ فعال می گویند. کک فعال از کک مشتق شده است.

 

 

 

کاربرد و مورد استفاده کربن فعال چیست؟

کربن فعال در ذخیره سازی متان و هیدروژن،  تصفیه هوا، دییونیزاسیون خازنی، جذب نوسانی فوق خازنی، بازیافت حلال، کافئین زدایی، تصفیه طلا، استخراج فلز، تصفیه آب، دارو، تصفیه فاضلاب، فیلترهای هوا در ماسک ها، استفاده می شود. فیلترها در هوای فشرده، سفید کردن دندان ها، تولید کلرید هیدروژن، الکترونیک خوراکی  و بسیاری کاربردهای دیگر.

 

 

چه مقدار کربن فعال باید استفاده کنم؟

به طور معمول، توصیه می شود ۱/۲ فنجان در هر ۱۰ گالن آب. به خاطر داشته باشید، کربن برخی از مولکول‌های آلی بزرگ، داروها، کلر، آلاینده‌ها و سموم و همچنین بسیاری از انواع دیگر عناصر و ترکیبات شیمیایی را حذف می‌کند، اما برای فو… بیشتر باید آن را مرتباً تغییر داد.

 

 

 

آیا کربن فعال ارزشش را دارد؟

فیلترهای کابین زغال فعال معمولاً قیمت بیشتری نسبت به فیلترهای ذرات دارند. اما دفعه بعد که در ترافیک پشت یک دکل بزرگ گیر کردید، متوجه خواهید شد که ارزشش را دارد. فیلتر زغالی کابین به راحتی می تواند دود گازوئیل را مسدود کند و کیفیت رفت و آمد روزانه شما را بهبود بخشد.

 

 

 

آیا زغال فعال می تواند عفونت را درمان کند؟

عفونت پوست. در سراسر جهان، بسیاری از پزشکان مختلف طب سنتی از پودر زغال فعال ساخته شده از پوسته نارگیل برای درمان بیماری های بافت نرم، مانند عفونت های پوستی، استفاده می کنند. زغال چوب فعال ممکن است با جذب میکروب های مضر از زخم ها اثر ضد باکتریایی داشته باشد.

 

 

 

آیا زغال چوب هنگام بیماری خوب است؟

زغال چوب فعال ماده ای است که پزشکان برای درمان انواع خاصی از مسمومیت ها از آن استفاده می کنند. این یک روش اثبات شده برای درمان یا پیشگیری از حشرات معده نیست، اما ممکن است اسهال را برای برخی افراد کاهش دهد.

 

 

آیا دود زغال می تواند باعث سرفه شود؟

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض دود خانگی ناشی از سوخت های زیست توده (به عنوان مثال، زغال چوب، چوب، سرگین و بقایای محصولات زراعی) خطر مشکلات تنفسی مانند سرفه های مداوم در بزرگسالان (۲ تا ۵) و عفونت های حاد تنفسی تحتانی را افزایش می دهد. کودکان خردسال (۶-۱۶).

 

 

 

آیا دود زغال سنگ سمی است؟

در شرایط احتراق ناقص و فضاهای تهویه ضعیف، بریکت‌های زغال چوب می‌توانند غلظت‌های سمی مونوکسید کربن (CO) تولید کنند. مقدار زغال بریکت های مورد نیاز برای تولید غلظت های سمی CO بسیار ناچیز است – تقریباً مقداری که معمولاً در کباب های معمولی استفاده می شود.

 

 

 

چه کسانی نباید از ماسک زغال استفاده کنند؟

ماسک زغال حاوی یک چسب قوی است که سلول های مرده پوست را به روشی بسیار تهاجمی از بین می برد. از آنجایی که توسط هوش مصنوعی کنترل نمی شود، می تواند سلول های سالم پوست را از بین ببرد و روغن های طبیعی را نیز از بین ببرد. این ماسک‌ها می‌توانند باعث آسیب واقعی شوند، به خصوص اگر پوست حساسی دارید.

 

 

کاربردهای صنعتی کربن اکتیو چیست؟

یکی از کاربردهای صنعتی عمده شامل استفاده از کربن فعال در تکمیل فلز برای خالص سازی محلول های آبکاری است. به عنوان مثال، این روش اصلی تصفیه برای حذف ناخالصی های آلی از محلول های آبکاری نیکل درخشان است. انواع مواد شیمیایی آلی به محلول های آبکاری اضافه می شود تا کیفیت رسوب آنها را بهبود بخشد و خواصی مانند روشنایی، صافی، شکل پذیری و غیره را افزایش دهد.

 

 

تاثیر کربن اکتیو در صنعت آبکاری چگونه است؟

به دلیل عبور جریان مستقیم و واکنش های الکترولیتی اکسیداسیون آندی و احیای کاتدی، افزودنی های آلی محصولات تجزیه ناخواسته را در محلول تولید می کنند. تجمع بیش از حد آنها می تواند بر کیفیت آبکاری و خواص فیزیکی فلز رسوبی تأثیر منفی بگذارد. تصفیه کربن فعال چنین ناخالصی ها را حذف می کند و عملکرد آبکاری را به سطح مورد نظر باز می گرداند.

 

 

 

مصارف پزشکی زغال فعال یا کربن اکتیو چیست؟

کربن فعال برای درمان مسمومیت ها و مصرف بیش از حد مصرف خوراکی استفاده می شود. قرص ها یا کپسول های کربن فعال در بسیاری از کشورها به عنوان داروی بدون نسخه برای درمان اسهال، سوء هاضمه و نفخ استفاده می شود. با این حال، زغال چوب فعال هیچ تاثیری بر گاز روده و اسهال نشان نمی دهد و معمولاً از نظر پزشکی بی اثر است .

 

 

 

تاثیر مواد فعال اسیدبوریک و زغال فعال بر سلامتی

اگر مسمومیت ناشی از مصرف مواد خورنده، اسید بوریک، فرآورده های نفتی باشد و به ویژه در برابر مسمومیت با اسیدها یا بازهای قوی، سیانید، آهن بی اثر است. لیتیوم، آرسنیک، متانول، اتانول یا اتیلن گلیکول.کربن فعال مانع از جذب این مواد شیمیایی در بدن انسان نمی شود. این دارو در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی قرار دارد.استفاده نادرست (مثلاً در ریه ها) منجر به آسپیراسیون ریوی می شود که اگر درمان فوری پزشکی شروع نشود گاهی اوقات می تواند کشنده باشد.

 

 

 

آیا تنفس در دود زغال می تواند شما را بیمار کند؟

دود از زغال چوب یا چوب نیز تولید می کند: هیدروکربن ها، نوعی دوده آلی فرار (VOC) که از ذراتی ساخته شده است که می تواند در عمق ریه ها استنشاق شود و به انواع بیماری های تنفسی کمک می کند.

 

 

 

 

آیا زغال فعال سم زدایی می کند؟

کارشناسان سم زدایی زغال فعال را برای استفاده عمومی توصیه نمی کنند. مگر اینکه سطح سموم بالا باشد، بدن به طور معمول قادر است خود را سم زدایی کند. زغال چوب فعال فقط در شرایط خاصی در برابر برخی سموم موثر است. پزشکان از آن برای خارج کردن سموم خاص از بدن بلافاصله پس از تزریق استفاده می کنند.

 

 

 

چه زمانی باید زغال فعال مصرف کنم؟

نکات کلیدی: زغال چوب فعال بهتر است برای معکوس کردن مصرف بیش از حد یا انواع مسمومیت ها استفاده شود. در سال‌های اخیر، زغال چوب فعال به یک عنصر محبوب در بسیاری از محصولات بهداشتی و سلامتی تبدیل شده است.

 

 

 

آیا زغال چوب مفید است یا مضر؟

اگرچه استفاده از زغال چوب می تواند برای محیط زیست و سلامت افراد مضر باشد، زغال چوب به طور کلی سوخت بهتری برای پخت و پز نسبت به چوب است. اجاق‌های ذغالی نسبت به اجاق‌های چوبی به طور موثرتر و تمیزتر می‌سوزند. این بهبود خوب است – اما دسترسی به سوخت های بهتر سالم تر خواهد بود.

 

 

 

بهترین زمان برای مصرف زغال فعال چه زمانی است؟

زمانی که زغال چوب فعال به شکل قرص یا کپسول مصرف شود، باکتری های روده را جذب می کند و می تواند نفخ، ناراحتی و نفخ را تسکین دهد. این دارو با اتصال به محصولات جانبی داخل روده که باعث ناراحتی می شود عمل می کند و بهتر است دو ساعت قبل از غذا یا یک ساعت بعد از غذا مصرف شود.

 

 

 

آیا کربن برای انسان سمی است؟

مسمومیت با مونوکسید کربن زمانی اتفاق می افتد که مونوکسید کربن در جریان خون شما جمع شود. هنگامی که مونوکسید کربن بیش از حد در هوا باشد، بدن شما اکسیژن موجود در گلبول های قرمز را با مونوکسید کربن جایگزین می کند. این می تواند منجر به آسیب جدی بافت، یا حتی مرگ شود.

 

 

 

آیا کربن می تواند شما را بیمار کند؟

علائم مسمومیت با CO چیست؟ شایع ترین علائم مسمومیت با CO عبارتند از سردرد، سرگیجه، ضعف، ناراحتی معده، استفراغ، درد قفسه سینه و گیجی. علائم CO اغلب به عنوان “شبیه آنفولانزا” توصیف می شود. اگر مقدار زیادی CO تنفس کنید، می تواند باعث بیهوش شدن یا مرگ شما شود.

 

 

آیا کربن فعال باکتری ها را از بین می برد؟

می تواند به طور موثر ترکیبات آلی، کلر و رادون محلول را حذف کند. فیلترهای کربن باکتری ها، کلسیم و منیزیم (آب سخت)، فلوریدها، نیترات ها، کلریدها و بسیاری از مواد شیمیایی معدنی دیگر را حذف نمی کنند. فلزات سنگین را می توان تنها توسط نوع بسیار خاص AC روی AC جذب کرد.

 

 

 

آیا کربن فعال برای تنفس بی خطر است؟

زغال چوب فعال می تواند باعث خفگی یا استفراغ شود. همچنین اگر به طور تصادفی آن را تنفس کنید، می تواند به ریه های شما آسیب برساند. اگر چندین دوز مصرف کنید زغال فعال ممکن است باعث انسداد روده شود.

 

 

 

اگر کربن فعال را استنشاق کنید چه اتفاقی می افتد؟

استنشاق طولانی مدت گرد و غبار کربن فعال منجر به رسوب ریوی کربن و علائم نژادی پنوموکونیوز می شود. چنین رسوبی تأثیر کمی بر علائم تنفسی یا عملکرد ریوی دارد.

 

مزایای مصرف زغال فعال چیست؟

تصور می‌شود که زغال چوب فعال چندین فواید دیگر از جمله کاهش گاز و نفخ، کاهش سطح کلسترول و بهبود عملکرد کلیه را ارائه می‌دهد. برخی افراد ادعا می کنند که به سفید شدن دندان ها، تصفیه آب و حتی درمان خماری کمک می کند.

 

 

 

خطرات کربن چیست؟

قرار گرفتن در معرض CO2 می تواند اثرات مختلفی بر سلامتی داشته باشد. اینها ممکن است شامل سردرد، سرگیجه، بی قراری، احساس سوزن سوزن شدن یا سوزن سوزن شدن، مشکل در تنفس، تعریق، خستگی، افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، کما، خفگی و تشنج باشد.

 

آیا زغال فعال برای ریه ها مفید است؟

اگرچه ذغال فعال به عنوان یک ماده بی اثر گزارش شده است، شواهد نشان می دهد که آسپیراسیون ریوی زغال چوب با تشکیل ادم ریه و به خطر افتادن ریوی مرتبط است.

 

 

 

برای خرید چه اقدامی کنیم؟

پیشنهاد میشود همیشه و در همه حال با توجه به اینترنتی بودن فرایند خرید حتما با شماره های شرکت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید و از قیمتهای روز استعلام لحظه ای دریافت نمائید. ما در هر ۲۴ ساعت شبانه روز در خدمت شمائیم.

اطلاعات تماس:
  • تلفن همراه :۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸
  • تلفن کارخانه : ۰۸۱۳۲۳۱۳۸۶۱
  • ایمیل : sales@hamedanmine.com
  • آدرس : همدان-کیلومتر ۴۵ جاده همدان.ملایر-شهرک صنعتی فاز ۲.

دنبال کردن صفحه اینستاگرامی ما | سیلیس صادراتی | سیلیس تصفیه آب | معرفی پاسارگاد سیلیس

 

 

 

 

امتیاز به این صفحه post