خرید سیلیس, فروش سیلیس, کربنات کلسیم, مقالات, مقالات سیلیسی

مراحل تولید شیشه و بلور

مراحل تولید شیشه و بلور

مراحل تولید شیشه و بلور

مواد تشکیل دهنده ی شیشه عناصر و مواد کربنات دوسود-سنگ آهک-دولومیت و سیلیس ممتاز مواد اصلی تشکیل دهنده شیشه می باشد.مواد شیشه ساز مورد تایید استاندار و تحقیقات ایران عبارتند از سیلیس ممتاز .دی اکسید بور.پنتااکسید فسفر که از هر کدام به تنهایی می توان شیشه تهیه کرد.

مراحل تولید شیشه و بلورگداز آورها در تولید شیشه

کربنات سدیم  کربنات پتاسیم خرده شیشه سیلیکات سدیم و پتاسیم که حاصل ترکیب سیلیس با گداز آورها می باشند در آب حل می شوند و شفافیت شیشه به تدریج کم می کنند.به همین علت است که اغلب شیشه ها مصرف شده در گلخانه ها پس از چند سال کدر می شوند ونور از آن به خوبی عبور نمی کند.

 

خواص شیشه کریستال چیست؟

شیشه کریستال حاوی اکسید سرب است که به محصولات خواص مشخصه آنها را می دهد، مانند وزن سنگین تر از ظروف شیشه ای معمولی. با این حال، شیشه کریستال نیز نرم و چکش‌خوار است و به آن اجازه می‌دهد به شکل‌های کریستالی متمایز شکل بگیرد.

 

تثبیت کننده ها در تولید شیشه

برای اینکه مقاومت شیشه خوب باشد باید اکسیدهای دوظرفیتی باریم سرب کلسیم منیزیم و روی به مخلوط اضافه کنیم که به این عناصر تثبیت کننده می گویند.

 

 

شیشه کریستال چگونه ساخته می شود؟

کریستال چیست؟ شیشه کریستال یک ماده شفاف است که با همان مواد تشکیل دهنده شیشه ساخته می شود، اما با افزودن اکسید سرب یا اکسید فلز. مواد اضافی باعث می شود که کریستال یکپارچگی خود را حتی در هنگام برش یا دمیدن حفظ کند.

 

 

تصفیه کننده ها در تولید محصول

این فرآیند باعث کاهش حباب هوای موجود در شیشه می شود که به دو صورت فیزیکی و شیمیایی می باشد.

 

 

افزودنیها در این فرآیند

موادی که در این مراحل اضافه میشود بوراکس نیترات سدیم اکسید منگنز اکسید سرب اکسید نقره فلدسپات خرده شیشه و…. که این مواد نسبت به نوع شیشه و محصول تولیدی درصد استفاده آن متفاوت می باشد.

 

مرال ولید شیشه و بلور

انواع شیشه های تولیدی

  • شیشه های ایمنی —- شیشه های سکوریت
  • شیشه های جند لایه —- شیشه های نشکن
  • شیشه های خودرو —- شیشه های ضد گلوله
  • شیشه های سکوریت —- شیشه های عینک
  • شیشه های ضد گلوله —- شیشه های کریستال

 

سیلیس های مخصوص بلورسازی و شیشه سازی

سیلیس های تولید این شرکت بسته به کیفیتی که دارند مخلف می باشد و در بلور سازی ها نسبت به تولیدپودر وشیشه از سیلیس با کیفیت های مختلف استفاده می کنند که در این صنعت قیمت سیلیس با درصد آهن و خلوص سیلیس متفاوت میباشد و ما توتنسته ایم بهترین سیلیس ممتاز و کریستالی را تولید وعرضه کنیم.

 

 

فرآیند تولید شیشه چگونه است؟

برای مراحل تولید شیشه و کریستال فرآیند تولید شیشه این شرکت مسیری پیوسته و خطی را طی می کند. با بارگیری مواد خام در کوره ذوب شروع می شود. سپس گوب شیشه ای شکل می گیرد و بطری شکل می گیرد. مراحل پایانی فرآیند بازپخت و کنترل کیفیت است.

شیشه چند مرحله دارد؟

روش اتخاذ شده در تولید شیشه را می توان به طور کلی به پنج مرحله زیر تقسیم کرد: (۱) جمع آوری مواد خام (۲) آماده سازی دسته (۳) ذوب در کوره (۴) ساخت (۵) بازپخت.

 

روش های تولید شیشه چیست؟

برای مراحل تولید شیشه و کریستال تولید شیشه شامل دو روش اصلی است – فرآیند شیشه شناور که شیشه ورق تولید می کند و دمیدن شیشه که بطری ها و سایر ظروف را تولید می کند. در طول تاریخ شیشه به روش های مختلفی انجام شده است.

شیشه استیج چیست؟

اینها محصولات شیشه ای شبیه سازی شده هستند که از یک رزین پلاستیکی خاص ساخته شده اند. آنها معمولاً در تولیدات صحنه و فیلم مورد استفاده قرار می گیرند که در فیلمنامه باید یک بطری یا شیشه شکسته شود.

نت های کوتاه تولید شیشه چیست؟

برای تولید شیشه مخلوطی از ماسه، سودا، آهک و مقدار کمی اکسید منیزیم در کوره گرم می شود. ماسه یعنی دی اکسید سیلیکون در دمای ۱۷۰۰ درجه سانتیگراد ذوب می شود. به طوری که مخلوط در دمای پایین ذوب شود، تکه های شیشه را به آن اضافه می کنند. به همین دلیل مخلوط در دمای ۸۵ درجه سانتیگراد پوست اندازی می شود.

شیشه کجا تولید می شود؟

۲۷ درصد از تولیدکنندگان شیشه توزیع بین المللی را در اولویت قرار می دهند که نشان دهنده ۲۹ درصد از کل تولیدکنندگانی است که محصولات خود را صادر می کنند. شما ۳۱ درصد از تولیدکنندگان شیشه را در جنوب و ۲۸ درصد را در غرب میانه خواهید یافت که اوهایو خانه سه تا از ۱۰ تولیدکننده بزرگ برتر در این بخش است.

 

طبقه بندی شیشه چیست؟

شیشه یک جامد بی شکل است. اگرچه ساختار مقیاس اتمی شیشه دارای ویژگی های ساختار یک مایع فوق خنک است، شیشه تمام خواص مکانیکی یک جامد را نشان می دهد.

 

 

خواص شیشه کریستال چیست؟

شیشه کریستال حاوی اکسید سرب است که به محصولات خواص مشخصه آنها را می دهد، مانند وزن سنگین تر از ظروف شیشه ای معمولی. با این حال، شیشه کریستال نیز نرم و چکش‌خوار است و به آن اجازه می‌دهد به شکل‌های کریستالی متمایز شکل بگیرد.

محصولات شیشه ای چگونه انبوه تولید می شوند؟

فرآیند Press and Blow متداول ترین روش مورد استفاده در ساخت بطری های شیشه ای است. این دستگاه از یک دستگاه بخش جداگانه (IS) استفاده می کند که به بخش های مختلف برای تولید همزمان چندین کانتینر با اندازه یکسان تقسیم می شود. شیشه مذاب با یک تیغه برش به یک اندازه گوب خاص بریده می شود.

 

اجزای اصلی مورد استفاده در ساخت شیشه چیست؟

شیشه از چه چیزی ساخته شده است؟ رایج ترین انواع شیشه ای که امروزه استفاده می شود (برای ساخت و ساز، ظروف و غیره) شیشه های سودا آهکی هستند، یعنی عمدتاً از سیلیس (SiO2)، سدیم (Na) و کلسیم (Ca) تشکیل شده اند. سیلیس جزء اصلی شیشه است: تقریباً ۷۰ درصد جرم.

 

ماده شیمیایی برای تولید شیشه چیست؟

سودا (کربنات سدیم) و پتاس (کربنات پتاسیم)، هر دو قلیایی، شارهای رایج هستند. چگالی شیشه پتاس کمی بیشتر از شیشه نوشابه است. استابلایزرها شیشه را محکم و مقاوم در برابر آب می کنند. کربنات کلسیم، که اغلب سنگ آهک کلسینه شده نامیده می شود، یک تثبیت کننده است.

مراحل تولید شیشه و بلور

 

توضیح تفصیلی از ویکی پدیا:

Lead glass, commonly called crystal, is a variety of glass in which lead replaces the calcium content of a typical potash glass.[۱] Lead glass contains typically 18–۴۰% (by weight) lead(II) oxide (PbO), while modern lead crystal, historically also known as flint glass due to the original silica source, contains a minimum of 24% PbO.[۲] Lead glass is often desirable for a variety of uses due to its clarity.[۳]

The term lead crystal is, technically, not an accurate term to describe lead glass, as being an amorphous solid, glass lacks a crystalline structure. The use of the term lead crystal or just “crystal” remains popular for historical and commercial reasons, and because “lead” sounds toxic to consumers. It is retained from the Venetian word cristallo to describe the rock crystal imitated by Murano glassmakers. This naming convention has been maintained to the present day to describe decorative hollow-ware.[۴]

Lead crystal glassware was formerly used to store and serve drinks, but due to the health risks of lead, this has become rare.[citation needed] One alternative material is crystal glass, in which barium oxide, zinc oxide, or potassium oxide are employed instead of lead oxide. Lead-free crystal has a similar refractive index to lead crystal, but it is lighter and it has less dispersive power.[۵]

In the European Union, labeling of “crystal” products is regulated by Council Directive 69/493/EEC, which defines four categories, depending on the chemical composition and properties of the material. Only glass products containing at least 24% of lead oxide may be referred to as “lead crystal”. Products with less lead oxide, or glass products with other metal oxides used in place of lead oxide, must be labeled “crystalline” or “crystal glass”.[۶]

[web_stories title=”true” excerpt=”true” author=”true” date=”true” archive_link=”true” archive_link_label=”” circle_size=”150″ sharp_corners=”false” image_alignment=”right” number_of_columns=”1″ number_of_stories=”5″ order=”DESC” orderby=”post_title” view=”list” /]

مراحل تولید شیشه و بلور

 

 

معادن سیلیس استان همدان ارزشمنداند

همدان و شرکت های سیلیس

 

انواع چسب های کاشی و سرامیک

معدن زغال آنتراست

 

۵/۵ - (۳۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *