زغال سنگ, آنتراسیت, خرید سیلیس, کارخانه سیلیس همدان

انواع مختلف زغال سنگ

انواع مختلف زغال سنگ

انواع مختلف زغال سنگ

انواع مختلف زغال سنگ – داستان زغال سنگ: انواع مختلف زغال سنگ خیلی ساده به نظر می رسد، اینطور نیست. زغال سنگ. اما در واقع از آن دور است. برای مثال Homefire Smokeless Coal ما را در نظر بگیرید، نمی‌تواند «فقط» زغال سنگ باشد و هیچ چیز دیگری، در غیر این صورت بدون دود نخواهد بود. و البته “Wildfire”، زغال خانه ای که بر تمام زغال های خانه حکومت می کند!

انواع مختلف زغال سنگزغال سنگ های تولیدی شرکت معدن سیلیس

در واقع، تمام محصولات زغال سنگ تولیدی ما از انواع مختلفی از زغال سنگ تشکیل شده است. زغال‌سنگ قدیمی‌تر معمولاً محتوای کربن بالاتری دارد. زغال‌های جوان‌تر کربن و کالری کمتری دارند، سوخت کثیف‌تر و رطوبت بیشتر است. برای دانستن این فرایندها ،بخوانید و ببینید که آیا می توانید همه آنها را بفهمید یا نه …

 

 

زغال سنگ چگونه ساخته می شود؟

زغال سنگ از مواد گیاهی مرده و در حال پوسیدگی تشکیل می شود که میلیون ها سال در معرض گرما و فشار زیر سطح زمین بوده است. زغال سنگ عمدتاً از کربن، همراه با مقادیر متفاوتی از عناصر دیگر، عمدتاً هیدروژن، با مقادیر کمتر گوگرد، اکسیژن و نیتروژن تشکیل شده است.

 

 

 

چند نوع زغال سنگ وجود دارد؟

شش نوع اصلی زغال سنگ وجود دارد که به طور منظم توسط انسان استفاده می شود: زغال‌سنگ قدیمی‌تر معمولاً محتوای کربن بالاتری دارد. زغال‌های جوان‌تر کربن و کالری کمتری دارند، سوخت کثیف‌تر و رطوبت بیشتر است.

 

انواع مختلف زغال سنگ

ذغال سنگ نارس

ذغال سنگ نارس از پوشش گیاهی در حال پوسیدگی تشکیل می شود و به عنوان پیش ساز زغال سنگ در نظر گرفته می شود. ذغال سنگ نارس در برخی مناطق از جمله ایرلند و فنلاند سوخت صنعتی مهمی است. هنگامی که ذغال سنگ نارس آب شود، به یک جاذب موثر برای نشت سوخت و نفت در زمین و آب تبدیل می شود.

 

 

زغال سنگ

زغال سنگ از ذغال سنگ نارس فشرده تشکیل می شود و اغلب به آن زغال سنگ قهوه ای می گویند. زغال سنگ زغال سنگ با رتبه پایین و بسیار فرار است که عمدتاً در نیروگاه ها استفاده می شود. گاهی اوقات در بریکت های اروپایی نیز یافت می شود.

 

 

زغال سنگ قیر/زیر قیر

زغال سنگ قیری که از زغال سنگ فشرده تشکیل شده است، سنگی متراکم و رسوبی است که معمولاً سیاه رنگ است، اما گاهی اوقات می تواند قهوه ای تیره باشد. این زغال‌سنگ‌ها به‌طور گسترده در ساخت بریکت‌ها استفاده می‌شوند و همچنین در نیروگاه‌ها، برای کاربردهای حرارتی و برق در تولید و برای تولید کک استفاده می‌شوند.

 

 

زغال سنگ بخار

زغال سنگ بخار پله ای بین زغال سنگ قیر و آنتراسیت است. زمانی برای سوخت قطارهای بخار استفاده می شد و با کاهش استفاده از آنها، استفاده از زغال سنگ بخار نیز کاهش یافت.

 

 

آنتراسیت

آنتراسیت بالاترین رتبه زغال سنگ قابل اشتعال است. سخت، سیاه و براق است و به عنوان یک سوخت طبیعی بدون دود، عمدتاً برای گرمایش فضاهای مسکونی و تجاری استفاده می شود. آنتراسیت منبع اصلی بسیاری از سوخت‌های تولیدی است و خروجی گرمایی خوب و زمان سوزاندن طولانی را فراهم می‌کند.

 

 

گرافیت

زغال سنگ گرافیت که از نظر فنی بالاترین رتبه را دارد، احتراق دشوار است و به ندرت به عنوان سوخت استفاده می شود. بیشتر در مداد و به عنوان روان کننده به صورت پودری استفاده می شود.

 

انواع زغال سنگ به عنوان سوخت کدام اند؟

۶ نوع سوخت جامد زغال سنگ وجود دارد که در تولید برق برای تولید برق استفاده می شود. این انواع مختلف زغال سنگ کارایی متفاوتی دارند. انواع مختلف زغال سنگ در زیر توضیح داده شده است.

 

انواع زغال سنگ

  • ذغال سنگ نارس
  • زغال سنگ زغال سنگ
  • ذغال سنگ بتمنس
  • زغال سنگ آنتراسیت
  • زغال چوب
  • کوک

 

زغال سنگ نارس خورشیدی

زغال سنگ نارس یک حالت اولیه زغال سنگ است. این حالت خام زغال سنگ است اگر بخواهیم استفاده کنیم باید زغال سنگ را در نور خورشید خشک کنیم. درصد کالری در زغال سنگ پیت ۳۵۰۰ کیلو کالری بر کیلوگرم است. ما از ذغال سنگ ذغال سنگ نارس برای مصارف خانگی استفاده کردیم زیرا ارزش حرارتی پایینی دارد.

 

 

زغال سنگ زغال سنگ

زغال سنگ زغال سنگ دومین شکل زغال سنگ است که در آن میزان رطوبت ۳۰-۴۰ درصد و رنگ آن قهوه ای است. ما نمی توانیم از زغال سنگ در نیروگاه ها استفاده کنیم زیرا مقدار باقیمانده زغال سنگ زیاد است. درصد کالری در زغال سنگ لیگنیت ۵۰۰۰ کیلو کالری بر کیلوگرم است.

ذغال سنگ بتمنس

زغال سنگ قیر به عنوان سوخت سوخت استفاده می شود. درصد کالری در زغال سنگ قیری ۷۸۰۰Kcal/kg است. زغال سنگ قیری گاز زردی شامل CO، CO2، CH4، H، N2 و O2 تولید می کند.

 

زغال سنگ آنتراسیت

درصد کالری در زغال سنگ آنتراسیت ۸۵۰۰ کیلوکالری بر کیلوگرم است که با نور آبی می سوزد. زغال سنگ آنتراسیت آخرین مرحله زغال سنگ است و بیشتر در نیروگاه ها برای تولید بخار استفاده می شود.

زغال چوب

زغال چوب زمانی به دست می آید که چوب را به آرامی بسوزانیم. این برای مقاصد داخلی به دلیل ارزش پایین درصد کالری محدود است.

 

کوک

هنگامی که همه انواع گازها از زغال سنگ استخراج می شوند به این حالت کوک می گویند. از این نوع زغال سنگ در کوره ها استفاده می شود.

خواص زغال سنگ

برخی از خواص زغال سنگ خوب وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است

  • درصد کالری باید زیاد باشد.
  • خاکستر باقیمانده باید کم باشد.
  • درصد گوگرد باید کم باشد.
  • محیط خارجی تاثیر چندانی ندارد.
  • در صورت نیاز می توانیم آن را به صورت پودر نیز استفاده کنیم.

 

مزایای سوخت جامد

  • ما به راحتی می توانیم سوخت جامد را جابجا کنیم.
  • ما به راحتی می توانیم آن را برای مدت طولانی ذخیره کنیم.
  • سوخت جامد به طور طبیعی در دسترس است.
  • سوخت جامد تاثیر کمتری بر محیط زیست دارد.
  • هزینه کم است.

 

معایب زغال سنگ

  • به یک فضای بزرگ برای انبارداری نیاز داریم.
  • محیط زیست اثر آلودگی است.
  • راندمان حرارتی پایین است.
  • به نیروی کار بزرگ نیاز داریم

 

 

 

زغال سنگ از چه ساخته شده است؟

زغال سنگ یک سنگ رسوبی سیاه یا قهوه ای مایل به سیاه است که می تواند برای سوخت سوزانده شود و برای تولید برق استفاده شود. بیشتر از کربن و هیدروکربن ها تشکیل شده است که حاوی انرژی است که می تواند از طریق احتراق (سوختن) آزاد شود.

 

 

زغال سنگ برای چه استفاده می شود؟

زغال سنگ در درجه اول به عنوان سوخت برای تولید برق در ایالات متحده استفاده می شود. در نیروگاه های زغال سنگ، زغال سنگ قیر، زغال سنگ زیر قیری یا لیگنیت سوزانده می شود. گرمای حاصل از احتراق زغال سنگ برای تبدیل آب به بخار پرفشار استفاده می شود که توربین را به حرکت در می آورد و برق تولید می کند.

 

 

زغال سنگ چگونه یافت می شود؟

استخراج سطحی اغلب زمانی استفاده می شود که زغال سنگ کمتر از ۲۰۰ فوت زیر زمین باشد. در معادن سطحی، ماشین‌های بزرگ خاک سطحی و لایه‌های سنگی را که به عنوان روباره شناخته می‌شوند، جدا می‌کنند تا درزهای زغال سنگ نمایان شود. برداشتن قله کوه شکلی از استخراج سطحی است که در آن نوک کوه ها برای دسترسی به درزهای زغال سنگ برداشته می شود.

 

 

منبع اصلی زغال سنگ چیست؟

زغال سنگ از طریق معادن زیرزمینی یا معادن سطحی از زمین استخراج می شود. انتخاب روش استخراج تا حد زیادی با زمین شناسی ذخایر زغال سنگ و فاصله آن تا سطح تعیین می شود. معادن زیرزمینی در حال حاضر سهم بیشتری از تولید زغال سنگ جهان را نسبت به معادن سطحی به خود اختصاص می دهد.

 

 

اولین بار زغال سنگ چگونه ساخته شد؟

زغال سنگ یک سنگ رسوبی است که زمانی تشکیل می شود که مواد گیاهی فراوان توسط رسوبات پوشانده می شود و مواد سریعتر از آن چیزی که می تواند پوسیده شود انباشته می شود. وزن رسوبات پوشاننده لایه های آلی را فشرده می کند و دما و فشار را افزایش می دهد که منجر به تغییرات فیزیکی و شیمیایی در مواد گیاهی می شود.

 

 

 

چه کسی زغال سنگ را اختراع کرد؟

حتی قبل از اینکه تمدن ۵۰۰۰ سال پیش در چین ریشه دوانده باشد، مردم باستان در منطقه قبلاً از زغال سنگ برای حدود ۱۰۰۰ سال استفاده می کردند. از طریق استفاده از زغال سنگ به عنوان تزئینات گوش حکاکی شده و ایجاد اولین معدن زغال سنگ در جهان، چین در استفاده از زغال سنگ جهان پیشامدرن را رهبری کرد.

 

 

کدام کشور زغال سنگ را اختراع کرد؟

اولین منابع استخراج زغال سنگ از چین با معدن زغال سنگ که بیش از ۳۰۰۰ سال پیش افتتاح شد، آمده است. تا سال ۲۰۰ قبل از میلاد، چینی ها از زغال سنگ برای گرما و به عنوان یک کالای تجاری استفاده می کردند. همچنین برای صنعت متالورژی چین که برای اولین بار در حدود ۱۲۰ سال قبل از میلاد شکوفا شد، حیاتی بود.

 

 

آیا زمین هنوز زغال سنگ می سازد؟

بیلی می گوید که روند تشکیل زغال سنگ هنوز در حال انجام است. پیش ساز زغال سنگ ذغال سنگ نارس نامیده می شود و این فقط ماده گیاهی فشرده نشده است. ذغال سنگ نارس در محیط‌های باتلاقی مرطوب موسوم به منجلاب انباشته می‌شود و این فرآیند امروزه در مناطقی مانند اندونزی و حتی آنتی‌پلانو در رشته کوه‌های آند انجام می‌شود.

 

اطلاعات تماس:
  • تلفن همراه :۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸
  • تلفن کارخانه : ۰۸۱۳۲۳۱۳۸۶۱
  • ایمیل : sales@hamedanmine.com
  • آدرس : همدان-کیلومتر ۴۵ جاده همدان.ملایر-شهرک صنعتی فاز ۲.

دنبال کردن صفحه اینستاگرامی ما | سیلیس صادراتی | سیلیس تصفیه آب | معرفی پاسارگاد سیلیس

 

 

 

 

امتیاز به این صفحه post