فروش سیلیس, سیلیس ممتاز, قیمت سیلیس, کارخانه سیلیس همدان

کاربرد سیلیکون یا سیلیس

کاربرد سیلیکون یا سیلیس

کاربرد سیلیکون یا سیلیس

کاربرد سیلیکون یا سیلیس  – به طور کلی کاربردهای سیلیکون SiO 2 عبارتند از: شیشه، چینی، فوسیلی، سرامیک، ماسه سنگ آهک، ریخته گری، تولید سیلیکات سدیم، تولید سایر مواد سیلیکا، به عنوان نیمه هادی در صنایع الکترونیک و تولید پشم. شیشه … دی اکسید سیلیکون (SiO 2 ) یا سیلیس یک ترکیب شیمیایی است که خالص یا به صورت ترکیبی در کانی های سیلیکات، در مجموع ۹۰ درصد پوسته زمین جامد را تشکیل می دهد.

کاربرد سیلیکون یا سیلیس

توضیح تفصیری سیلیسکون

نام سیلیکون از کلمه لاتین (Silicis) به معنای سنگ، سنگ، سنگ چخماق یا سنگ چخماق گرفته شده است. سیلیس دومین عنصر فراوان در پوسته زمین با فراوانی است.

کاربرد سیلیس

سیلیس کاربردهای صنعتی زیادی در ساینده ها و جلا دهنده ها دارد. در تولید شیشه، پرکننده ها و گسترش دهنده ها، تولید آجر سیلیکا به عنوان کاتالیزور. در پوشش های تخصصی، پاک کننده های سرامیک، اپتیک الکترونیک و مواد نسوز. در ساخت فروسیلیکون و لاستیک.

عملکرد سیلیس SiO2 چیست

سیلیس همچنین در سنگ زنی و پرداخت شیشه و سنگ استفاده می شود. در قالب های ریخته گری؛ در ساخت شیشه، سرامیک، کاربید سیلیکون، فروسیلیکون و سیلیکون؛ به عنوان یک ماده نسوز؛ و به عنوان سنگ های قیمتی سیلیکاژل اغلب به عنوان یک ماده خشک کننده برای از بین بردن رطوبت استفاده می شود.

دی اکسید سیلیکون امروزه برای چه مواردی استفاده می شود؟

دی اکسید سیلیکون، که به عنوان سیلیس آمورف مصنوعی (SAS) نیز شناخته می شود، توسط تولید کنندگان مواد غذایی به عنوان یک عامل ضد انباشتگی در ادویه ها یا خامه ها استفاده می شود تا از جریان خوب پودرها یا جذب آب اطمینان حاصل شود. از ذرات اولیه انباشته شده در اندازه نانو که معمولاً بزرگتر از ۱۰۰ نانومتر هستند تشکیل شده است.

آیا SiO2 در ساخت و ساز استفاده می شود

دی اکسید سیلیکون (SiO2) در ۲۷۱ محصول در NPD استفاده شده است، اما تنها در ۸۹ محصول در صنعت ساختمان گزارش شده است. مارک های مواد ساختمانی، رنگ ها، کت ها، مواد شیمیایی و مصالح ساختمانی در NPD ثبت شده است.

سیلیکون در زندگی روزمره برای چه مواردی استفاده می شود

سیلیکون نه تنها در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود، بلکه تجهیزات با فناوری پیشرفته مانند تراشه های کامپیوتری، پنل های خورشیدی و ترانزیستورها همگی از سیلیکون ساخته شده اند. این واقعیت که سیلیکون می تواند به عنوان یک نیمه هادی عمل کند، با کنترل جریان الکتریکی، آن را برای تقریباً تمام تجهیزات الکترونیکی ایده آل می کند.

آیا سیلیکون در پزشکی استفاده می شود

سیلیکون یک ماده معدنی است. مکمل های سیلیکون به عنوان دارو استفاده می شود. سیلیکون برای استخوان های ضعیف (پوکی استخوان)، بیماری های قلبی و سکته (بیماری های قلبی عروقی)، بیماری آلزایمر، ریزش مو و بهبود کیفیت مو و ناخن استفاده می شود.

چرا سیلیس برای مو مفید است

 سیلیس باعث رشد مو نمی شود، اما باعث تقویت مو و جلوگیری از نازک شدن مو می شود. این کار را با رساندن مواد مغذی ضروری به فولیکول های مو انجام می دهد. به عنوان یک امتیاز، می تواند برای پوست و ناخن شما نیز مفید باشد. قبل از استفاده از سیلیس برای ریزش مو، حتما با پزشک خود صحبت کنید

سیلیس در چه چیزی یافت می شود؟

سیلیس کریستالی چیست؟ یک ماده طبیعی فراوان، سیلیس کریستالی در سنگ، خاک و ماسه یافت می شود. همچنین در بتن، آجر، ملات و سایر مصالح ساختمانی یافت می شود. سیلیس کریستالی به اشکال مختلفی وجود دارد که کوارتز رایج ترین آن است.

ابتدا برخی از حقایق اساسی در مورد سیلیس 

یک ماده معدنی واقعا همه کاره از بین تمام کانی های اکسیدی در پوسته زمین، دی اکسید سیلیکون یا سیلیس فراوان ترین آنهاست. این ماده نه تنها در ترکیب با سایر کانی های اکسیدی، بلکه به شکل های جدا شده آن مانند ماسه نیز وجود دارد. عقیق معدنی نیمه قیمتی شکلی از سیلیس آمورف است که برای قرن ها مورد توجه بوده است.

تفاوت بین سیلیکات سدیم (شیشه آب) و سیلیس کلوئیدی چیست؟

سیلیس کلوئیدی متشکل از ذرات متراکم و بی شکل SiO2 است. بلوک های ساختمانی این ذرات به طور تصادفی توزیع شده اند [SiO4]-tetrahedra. این توزیع تصادفی چیزی است که سیلیس آمورف را از سیلیس کریستالی – مرتب شده در سطح مولکولی متفاوت می کند. سیلیکات های سدیم محلول های قلیایی با محدوده pH 12-13 در مقایسه با ۹-۱۱ برای سیلیس کلوئیدی هستند.

سیلیکات های سدیم

سیلیکات های سدیم همچنین از مونومرهای سیلیکات تشکیل شده اند، برخلاف سیلیس کلوئیدی متشکل از سیلیکات های پلیمری. ترکیب سیلیکات های سدیم دارای نسبت SiO2/Na2O تقریباً ۳.۴ است، در حالی که سیلیس کلوئیدی معمولاً دارای نسبت SiO2/Na2O بیشتر از ۵۰ است. ویسکوزیته سیلیکات های سدیم بسیار بیشتر است – نزدیک به یک شربت، در حالی که سیلیس های کلوئیدی دارای ویسکوزیته نزدیک به آب هستند.
معیار سنجش خریدار سیلیس
ارائه محصولات با کیفیت بالا و استانداردهای ملی و بین المللی در جهت جلب رضایت مشتریان و عزیزان هدف اصلی صنعت تولید صنعتی ایران می باشد.

استعلام قیمت سیلیس

پیشنهاد میشود همیشه و در همه حال با توجه به اینترنتی بودن فرایند خرید حتما با شماره های شرکت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید و از قیمتهای روز استعلام لحظه ای دریافت نمائید. ما در هر ۲۴ ساعت شبانه روز در خدمت شمائیم.

 

 

اطلاعات تماس: خرید آنتراسیت تصفیه آب
  • تلفن همراه :۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸
  • تلفن کارخانه : ۰۸۱۳۲۳۱۳۸۶۱
  • ایمیل : sales@hamedanmine.com
  • آدرس : همدان-کیلومتر ۴۵ جاده همدان.ملایر-شهرک صنعتی فاز ۲.

دنبال کردن صفحه اینستاگرامی ما | سیلیس صادراتی | سیلیس تصفیه آب | معرفی پاسارگاد سیلیس

۴.۹/۵ - (۱۰ امتیاز)