خرید سیلیس, فروش سیلیس, قیمت سیلیس, مقالات, مقالات سیلیسی

مواد اولیه مصرفی و ابزارشیشه گری

مواد اولیه مصرفی و ابزارشیشه گری
مواد اولیه مصرفی و ابزارشیشه گری
مواد اولیه مصرفی و ابزارشیشه گری
200x100
مواد اولیه مصرفی و ابزارشیشه گری

مواد اولیه مصرفی و ابزارشیشه گری

مواد اولیه مصرفی و ابزارشیشه گر – مواد اولیه‌ی مصرفی در شیشه گری، اگرچه متنوع است ولی به دو دسته مواد اصلی و رنگ تقسیم می شود.

مواد اصلی

ماده‌ی اصلی تولید شیشه را «سنگ سیلیس» که به صورت پودر تهیه و پس از ذوب مصرف می شود و نیز شیشه خرده تشکیل می دهد. سایر مواد اولیه‌ی اصلی را سنگ آهک، کربنات دوسود، براکس، شوره، نیتراتها و برخی مواد قلیایی تشکیل می دهد.

 

مواد رنگی

رنگ‌های مصرفی در هنر شیشه گری را بیشتر اکسیدهای مختلف فلزی همچون اکسیدهای کبالت، مس، آهن، نمک‌های فلزی، گوگرد، کربن و … تشکیل میدهد که در واقع از عوامل مهم فزاینده زیبایی در شیشه به شمار می رود. مثلا رنگ آبی لاجوردی را از اکسید کبالت، رنگ زرشکی را از دی اکسید منگنز و رنگ قهوه ای را از ترکیب پیریت و گوگرد و زغال چوب به دست می آورند.

 

مواد اولیه مصرفی و ابزارشیشه گری

ابزار و وسایل کار در یک کارگاه شیشه گری

ابزار و وسایل کار در یک کارگاه شیشه گری را وسایلی ساده چون لوله دَم، سنگ کار، انبر، قاشق چوبی، قیچی، قالب تخته،تخته ،تیغ و نیمکت ویژه‌ی شیشه گری (دستگاه) و نیز کوره‌های ذوب و گرم خانه تشکیل می هد. ساخت یک محصول شیشه ای را می توان مشتمل بر ۲۰ مرحله دانست که از برداشتن بار مذاب و تشکیل گوی اول آغاز و تا انتقال شیشه ساخته شده به واگیره و قرار دادن آن در گرم خانه ادامه می یابد.

 

مرحله ساخت شیشه

گفتنی است که شیشه‌ی ساخته شده به مدت حدود ۴۸ ساعت در گرم خانه بماند و آهسته آهسته سرد شود. درجه حرارت گرمخانه در این مرحله حدود ۵۰۰ درجه سانتی گراد است که آرام آرام تا میزان دمای محیط کاهش می یاید تا شیشه‌های ساخته شده دچار شک نشود ، ترک برندارد و متلاشی نشود.

 

مواد اولیه مصرفی و ابزارشیشه گری

 

 


برای خرید چه اقدامی کنیم؟

پیشنهاد میشود همیشه و در همه حال با توجه به اینترنتی بودن فرایند خرید حتما با شماره های شرکت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید و از قیمتهای روز استعلام لحظه ای دریافت نمائید. ما در هر ۲۴ ساعت شبانه روز در خدمت شمائیم.

اطلاعات تماس:
  • تلفن همراه :۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸
  • تلفن کارخانه : ۰۸۱۳۲۳۱۳۸۶۱
  • ایمیل : sales@hamedanmine.com
  • آدرس : همدان-کیلومتر ۴۵ جاده همدان.ملایر-شهرک صنعتی فاز ۲.

دنبال کردن صفحه اینستاگرامی ما | سیلیس صادراتی | سیلیس تصفیه آب | معرفی پاسارگاد سیلیس

۴.۹/۵ - (۴۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *