کارخانه سیلیس همدان, پودر سیلیس, خرید سیلیس

استخراج کلوخه سیلیس از معادن سیلیس

استخراج کلوخه سیلیس از معادن سیلیس

استخراج کلوخه سیلیس از معادن سیلیس

استخراج کلوخه سیلیس از معادن سیلیس – تقریباً در همه موارد، استخراج سیلیس از روش‌های استخراج روباز یا لایروبی با تجهیزات استاندارد استخراج استفاده می‌کند. به جز ایجاد مزاحمت موقت در منطقه فوری در حین فعال بودن عملیات معدن، استخراج شن و ماسه معمولاً اثرات زیست محیطی محدودی دارد.سیلیکون عمدتاً از کوارتز به دست می‌آید که استخراج آن سخت‌تر از جمع کردن شن نیست. سیلیکون نیز از مواد معدنی میکا و تالک به دست می آید.

استخراج کله لیس از معادن سیلیس

فرآیند استخراج سیلیس یا سیلیکون چگونه است؟

فرآیند اصلی سیلیس و کک را در یک کوره قوس الکتریکی غوطه‌ور تا دمای بالا گرم می‌کند. دمای بالا برای ایجاد واکنشی لازم است که در آن اکسیژن حذف می شود و سیلیکون باقی می ماند. این به عنوان فرآیند کاهش شناخته می شود. در این فرآیند معمولاً کاربیدهای فلزی ابتدا در دماهای پایین تر تشکیل می شوند.

آیا استخراج سیلیکون سخت است؟

سیلیکون در طبیعت به شکل دی اکسید سیلیکون (مانند برخی از انواع ماسه و بسیاری از سنگ ها) یافت می شود. استخراج سیلیکون از دی اکسید سیلیکون بسیار انرژی بر است. برای پردازش سیلیکون با عیار بالا برای تراشه های کامپیوتری یا پنل های خورشیدی به ۱۰۰۰-۱۵۰۰ مگاژول انرژی اولیه در هر کیلوگرم نیاز دارد.

چه تجهیزاتی برای نمونه برداری سیلیس مورد نیاز است؟

گرد و غبار سیلیس موجود در هوا با استفاده از دستگاهی به نام سیکلون نمونه برداری اندازه گیری می شود. این قطعه نسبتاً کوچکی از تجهیزات است که به پیراهن کارگر متصل می‌شود و به یک پمپ (معمولاً به کمربند یا جیب پشتی کارگر متصل می‌شود) وصل می‌شود که هوا را از محیط اطراف می‌کشد.

 

 

 

چرا حذف سیلیس در صنعت مهم است؟

چرا حذف سیلیس ضروری است؟ حذف سیلیس از فرآیند یا فاضلاب معمولاً به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از سایش زودرس یا آسیب به تجهیزات صنعتی انجام می شود. این به این دلیل است که محتوای سیلیس می تواند بر روی سطوح به عنوان رسوبات معدنی سخت به نام رسوب تجمع یابد.

 

 

چه چیزی از سیلیس استخراج می شود؟ 

سیلیکون درجه نیمه هادی در ساخت تراشه های سیلیکونی و سلول های خورشیدی استفاده می شود. سیلیس فومد به عنوان پرکننده در صنایع سیمان و مواد نسوز و همچنین در عایق حرارتی و مواد پرکننده لاستیک های مصنوعی، پلیمرها و دوغاب ها استفاده می شود. سیلیس در سرامیک سازی و در ساخت شیشه استفاده می شود.

آیا می توانیم سیلیکون را سنتز کنیم؟

با این حال، شیمیدانان به طور مصنوعی مولکول هایی متشکل از سیلیکون و کربن را سنتز کرده اند. این ترکیبات آلی-سیلیکونی در طیف وسیعی از محصولات از جمله داروها، درزگیرها، درزگیرها، چسب ها، رنگ ها، علف کش ها، قارچ کش ها و صفحه نمایش های کامپیوتر و تلویزیون یافت می شوند.

آیا می توانیم از ماسه بیابان سیلیکون بسازیم؟

استخراج سیلیکون از شن و ماسه ماده اصلی هر پردازنده، سیلیکون، از ماسه صحرا استخراج می شود. این ماده به وفور در پوسته زمین یافت می شود و از حدود ۲۵ تا ۵۰ درصد دی اکسید سیلیکون تشکیل شده است. برای جدا کردن سیلیکون از سایر مواد موجود در ماسه پردازش می شود.

چه نوع ماسه ای به عنوان سیلیس صنعتی استفاده می شود؟

ماسه سیلیسی (اغلب در صورت استفاده به این منظور ماسه صنعتی نامیده می شود) جزء ساختاری اصلی در تعدادی از محصولات ساختمانی است. کفپوش ها، ملات ها، سیمان، زونا سقفی، آسفالت و سایر مواد صنعتی همگی از سیلیس برای بهبود دوام و یکپارچگی سازه استفاده می کنند.

شن و ماسه سیلیس چه شکلی است؟

همچنین به نام‌های ماسه سفید، ماسه کوارتز و ماسه صنعتی نیز شناخته می‌شود که دارای طیف وسیعی از سایه‌ها، عمدتاً سفید یا بی‌رنگ است. رنگ ماسه عمدتاً به ریزه سنگ و انواع مواد معدنی که منبع را تشکیل می دهند بستگی دارد.

سیلیس استخراج شده برای چه مواردی استفاده می شود؟

بسیاری از فرآیندهای صنعتی و تجاری به سیلیس کریستالی نیاز دارند. برخی از کاربردهای قابل توجه سیلیس کریستالی شامل شیشه‌سازی، راه‌سازی، قالب‌های فلزات مذاب ریخته‌شده در ریخته‌گری، شکستگی هیدرولیکی یا «فرک کردن» برای تولید نفت و گاز، فیلتر کردن آب و حتی لوازم الکترونیکی است.

بیشترین سیلیسیم موجود در زمین کجاست؟

چین بزرگترین تولید کننده سیلیکون در جهان است که حجم تولید آن در سال ۲۰۲۱ حدود شش میلیون تن برآورد شده است. دومین تولید کننده بزرگ این متالوئید در جهان روسیه است که در همان سال ۵۸۰۰۰۰ متریک تن تولید کرد.

 

استخراج کلوخه سیلیس از معادن سیلیس

آیا سیلیس و سیلیکون یکسان است؟

سیلیکون پلیمری متشکل از سیلوکسان است. اصطلاح سیلیس نام رایج دی اکسید سیلیکون است و اکسیدی از سیلیکون است. تفاوت اصلی بین سیلیکون و سیلیس در این است که سیلیکون یک ماده پلیمری است، در حالی که سیلیس دی اکسید سیلیکون است.

 

 

 

آیا سیلیکون بدون زغال سنگ ساخته می شود؟

یک منبع کربن برای تولید سیلیکون با عیار بالا، یک ورودی کلیدی مورد استفاده در پانل‌های خورشیدی مورد نیاز است. این منبع کربن را می توان مستقیماً از زغال سنگ یا از طریق تبدیل چوب به زغال چوب از طریق فرآیند گرمایش به دست آورد.

چگونه سیلیکون خالص را از ماسه استخراج می کنید؟

منیزیم و ماسه را با هم حرارت دهید تا با یک واکنش گرمازا سیلیکون تولید شود. منیزیم و ماسه با هم گرم می شوند و سیلیکون در اثر یک واکنش گرمازا تولید می شود. این محصول در اسید قرار می گیرد تا اکسید منیزیم و منیزیم واکنش نداده را حذف کند.

 

آیا تراشه های کامپیوتری از شن سیلیس ساخته شده اند؟

تراشه های کامپیوتری از سیلیکون ساخته شده اند که یک نیمه هادی است و برای استفاده بهینه از آن، سازندگان تراشه از شن و ماسه ای استفاده می کنند که تا حد امکان حاوی سیلیکون باشد. کوارتز معدنی برای این منظور ایده آل است زیرا دو جزء اصلی آن سیلیکون و اکسیژن است.

 

تفاوت ماسه و ماسه سیلیس چیست؟

ماسه سیلیس نوعی ماسه است که حاوی دانه های کوارتز است. کوارتز در طیف گسترده ای از انواع مختلف از رنگ ها و ریزساختارهای مختلف وجود دارد. ماسه سیلیس همچنین از ذرات ریز دیگری مانند سنگ ها و مواد معدنی تشکیل شده است.

 

 

 

آیا ماسه سیلیس نادر است؟

در حالی که ماسه سیلیس یکی از فراوان ترین مواد معدنی طبیعی روی زمین است، ماسه سیلیسی با عیار بالا نسبتا کمیاب است و تقاضای رو به رشدی دارد. این به این دلیل است که ماسه با خلوص بالا به ناخالصی های بسیار کم مانند سولفیدها و آهن نیاز دارد که باعث ایجاد نقص می شود.

 

 

 

چرا سیلیکون اینقدر ارزشمند است؟

سیلیکون یکی از مفیدترین عناصر برای بشر است. بیشتر برای ساخت آلیاژهایی از جمله آلومینیوم-سیلیکون و فرو-سیلیکون (آهن-سیلیکون) استفاده می شود. از اینها برای ساخت صفحات دینام و ترانسفورماتور، بلوک موتور، سرسیلندر و ماشین ابزار و اکسید زدایی فولاد استفاده می شود. از سیلیکون برای ساختن سیلیکون نیز استفاده می شود.

 

 

از کجا می توانم سیلیکون خالص تهیه کنم؟

سیلیکون خالص آنقدر واکنش پذیر است که در طبیعت یافت نمی شود، اما عملاً در همه سنگ ها و همچنین در ماسه، رس و خاک یافت می شود که یا با اکسیژن به عنوان سیلیس (SiO2، دی اکسید سیلیکون) یا با اکسیژن و سایر عناصر (مثلاً. آلومینیوم، منیزیم، کلسیم، سدیم، پتاسیم یا آهن) به عنوان سیلیکات.

 

 

 

آیا استخراج سیلیس برای محیط زیست مضر است؟

آلودگی: SPM (ذرات معلق) تولید شده توسط استخراج سیلیس و از آوارهای انباشته شده در کنار معادن، تهدیدی برای محیط زیست محلی است. این ذرات روی برگ‌ها جمع می‌شوند و در نتیجه فرآیند فتوسنتز و تنفس را مختل می‌کنند.

 

 

 

سیلیس سرامیکی است یا شیشه ای؟

شیشه سیلیکونی که کوارتز یا سیلیس نیز نامیده می شود، نوعی شیشه درجه یک است که تقریباً منحصراً از سیلیس خالص ساخته شده است. دی اکسید سیلیکون (SiO2) 99.9 درصد از وزن مواد خام را تشکیل می دهد و ارزش کاربردی ماده را تعیین می کند.

 

 

چرا جهان با سیلیکون تمام می شود؟

سیلیکون، سی، عنصر، هرگز تخلیه نمی شود. این عنصر دومین عنصر فراوان در پوسته زمین است. با این حال، سیلیکون در ترکیبات موجود است و انرژی زیادی برای جدا کردن سیلیکون از چیزهایی مانند اکسیژن مورد نیاز است (ماسه ساحل تقریباً منحصراً است.

 

 

چگونه سیلیکون استخراج می کنید؟

سیلیکون از ماسه کوارتز با استفاده از کربن (کربوترمیک) در دماهای بالا (۲۴۰۰ کلوین) با استفاده از کوره الکتریکی [۳]، با اشستفاده از آلومینیوم [۴]، احیای سیلیس آمورف با کلسیم در دمای ۷۲۰ درجه سانتیگراد [۵]، کاهش دوده سیلیس با استفاده از جداسازی شده است. منیزیم [۶] و دیگران. هر روشی مزایا و معایب خاص خود را دارد.

 

 

آیا سیلیکون از ماسه برداشت می شود؟ 

شن سیلیس یا ماسه کوارتز نیز نامیده می شود، سیلیس از دی اکسید سیلیکون (SiO2) ساخته شده است. ترکیبات سیلیکونی مهم ترین جزء پوسته زمین هستند. از آنجایی که ماسه فراوان است، استخراج آن آسان و پردازش نسبتا آسان است، منبع اصلی سنگ معدن سیلیکون است.

 

 

 

آیا ماسه دریا ماسه سیلیسی است؟

بله، بیشتر ماسه‌های ما (و بیشتر ماسه‌هایی که در فروشگاه‌های لوازم خانگی و باکس‌های بزرگ فروخته می‌شوند) دارای سیلیس کریستالی هستند زیرا حاوی دانه‌های شن کوارتز هستند (که نام رایج سیلیس کریستالی است). اینها همان دانه های کوارتز هستند که در ۹۹.۹ درصد از اقیانوس ها، دریاچه ها و سواحل رودخانه ها در ایالات متحده یافت می شوند.

 

 

وقتی سیلیکون گرم می شود چه اتفاقی می افتد؟

به عنوان مثال، a-Si که روی آلومینیوم رسوب می‌کند در حدود ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد شروع به کریستال شدن می‌کند، در حالی که برای فولاد ضد زنگ، این انتقال در حدود ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد رخ می‌دهد. پس از متبلور شدن، سیلیکون نسبت به اکسیداسیون بسیار حساس‌تر می‌شود و تبدیل از آمورف به کریستالی ممکن است منجر به تخریب پوشش شود.

 

 

آیا گرد و غبار سیلیس از طریق پوست جذب می شود؟

مطالعات نشان می دهد که سیلیس بسیار کمی در بدن جذب می شود. ترکیبات سیلیس از طریق پوست شناسایی شد. با این حال، انتظار می رود که سیلیس بسیار کمی از طریق پوست جذب شود. ترکیبات سیلیس متابولیزه نمی شوند.

 

استخراج کلوخه سیلیس از معادن سی

اگر ژل سیلیکا بر روی پوست خود وارد شوید چه اتفاقی می افتد؟

سیلیکاژل در صورت تماس با چشم یا پوست باعث تحریک و قرمزی می شود. زمانی که سیلیکاژل مایعات اطراف چشم را جذب می کند، دردناک می شود. استنشاق ژل سیلیکا خطر دیگری است. تنفس ممکن است باعث تحریک ریه، سرفه و تنگی نفس (تنگی نفس) شود.

 

آیا یافتن سیلیس سخت است؟

سیلیس (کوارتز): دومین عنصر رایج در پوسته زمین، سیلیس هرگز در حالت طبیعی خود یافت نمی شود و با تعدادی از فلزات مختلف آلیاژ می شود. سیلیس، SiO2، شکل کریستالی به نام کوارتز دارد که در انواع سنگ‌ها یافت می‌شود و دومین کانی فراوان در پوسته زمین است.

 

آیا می توانید از فروش شن و ماسه درآمد کسب کنید؟

استخراج شن و ماسه ممکن است به اندازه سایر مشاغل هیجان انگیز نباشد، اما همچنان بسیار سودآور است. هر دوی این مواد برای مقاصد ساختمانی تقاضای زیادی دارند و عرضه مقادیر زیاد می تواند انبوهی از پول را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

لیس

اطلاعات تماس شرکت معدن سیلیس:
  • تلفن همراه :۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸
  • تلفن کارخانه : ۰۸۱۳۲۳۱۳۸۶۱
  • ایمیل : sales@hamedanmine.com
  • آدرس : همدان-کیلومتر ۴۵ جاده همدان.ملایر-شهرک صنعتی فاز ۲.

دنبال کردن صفحه اینستاگرامی ما | سیلیس صادراتی | سیلیس تصفیه آب | معرفی پاسارگاد سیلیس

۵/۵ - (۳۱ امتیاز)