آنتراسیت, اطلاعیه ها, دسته‌بندی نشده, مقالات, مقالات سیلیسی

دی اکسید سیلیسیم یا SIO2 چیست؟

دی اکسید سیلیسیم یا SIO2 چیست؟
دی اکسید سیلیسیم یا SIO2
دی اکسید سیلیسیم یا SIO2
دی اکسید سیلیسیم یا SIO2
دی اکسید سیلیسیم یا SIO2 چیست؟

دی اکسید سیلیسیم یا SIO2 چیست؟

دی اکسید سیلیسیم یا SIO2 چیست؟ ، سیلیس نیز شناخته می شود ، اکسیدی از سیلیکون با فرمول شیمیایی SiO2 است که معمولاً در طبیعت به عنوان کوارتز و در موجودات مختلف زنده یافت می شود.  در بسیاری از نقاط جهان ، سیلیس سازنده اصلی شن و ماسه است. سیلیس یکی از پیچیده ترین و فراوانترین خانواده مواد است که به عنوان ترکیبی از چندین ماده معدنی و به عنوان یک محصول مصنوعی وجود دارد. نمونه های قابل توجه شامل کوارتز ذوب شده ، سیلیس بخار ، سیلیکاژل و آئروژل ها است.
دی اکسید سیلیسیم یا SIO2

واکنشها و کاربردهای دی اکسید سیلیس

از این ماده در مصالح ساختاری ، میکروالکترونیک (به عنوان عایق الکتریکی) و به عنوان اجزای سازنده در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود. استنشاق سیلیس کریستالی ریز تقسیم شده سمی است و می تواند منجر به التهاب شدید بافت ریه ، سیلیکوز ، برونشیت ، سرطان ریه و بیماری های خود ایمنی سیستمیک مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید شود. استنشاق دی اکسید سیلیکون آمورف ، در دوزهای بالا ، منجر به التهاب کوتاه مدت غیر دائمی می شود ، جایی که همه اثرات بهبود می یابند.

دی اکسید سیلیسیم یا SIO2

واکنش های اتمی در سیلیکات ها

اشکال متمایز SIO2

SiO2 علاوه بر اشکال آمورف دارای تعدادی اشکال متمایز متبلور (چند شکل) است. به استثنای استیسوویت و سیلیس الیافی ، همه اشکال متبلور شامل واحدهای چهار ضلعی SiO4 هستند که توسط رئوس مشترک به هم متصل شده اند. طول پیوند سیلیسیم و اکسیژن بین اشکال مختلف بلوری متفاوت است. به عنوان مثال در α-کوارتز طول پیوند ۱۶۱ بعد از ظهر است ، در حالی که در α-تریدیمیت در محدوده ۱۵۴-۱۱۷۱ بعد از ظهر است. زاویه Si-O-Si نیز بین مقدار کم ۱۴۰ درجه در α-تریدیمیت ، تا ۱۸۰ درجه در β-تریدیمیت متفاوت است. در α-کوارتز ، زاویه Si-O-Si 144 درجه است.

تقسیم شباهت ها و ساختارهای SIO2 و SIO4

سیلیس الیافی ساختاری شبیه به ساختار SiS2 با زنجیرهای چهار ضلعی SiO4 تقسیم لبه دارد. در مقابل ، استیشوویت ، فرم فشار بالاتر ، دارای ساختاری شبیه روتیل است که در آن سیلیکون ۶ مختصات است. تراکم استیشوویت ۴.۲۸۷ گرم در سانتی متر مکعب است که در مقایسه با α-کوارتز ، متراکم ترین اشکال فشار کم است که دارای تراکم ۲.۶۴۸ گرم در سانتی متر مکعب است. 

تفاوت در چگالی

تفاوت در چگالی را می توان به افزایش هماهنگی نسبت داد زیرا شش کوتاهترین پیوند Si-O در استیسوویت (چهار طول پیوند Si-O 176 بعد از ظهر و دو نفر دیگر ۱۸۱ بعد از ظهر) بیشتر از طول پیوند Si-O است ( ۱۶۱ بعد از ظهر) در α-کوارتز. تغییر در هماهنگی باعث افزایش یونی بودن پیوند Si-O می شود.  از همه مهمتر ، هرگونه انحراف از این پارامترهای استاندارد ، اختلافات یا تغییرات ریزساختاری را تشکیل می دهد ، که بیانگر رویکردی به یک جامد بی شکل ، زجاجیه ای یا شیشه ای است.
دی اکسید سیلیسیم یا SIO2

دی اکسید سیلیکون (SiO2)چیست؟

دی اکسید سیلیکون (SiO2)، همچنین به عنوان سیلیس شناخته می شود، یک ترکیب طبیعی است که از دو مورد از فراوان ترین مواد زمین ساخته شده است: سیلیکون (Si) و اکسیژن (O2). دی اکسید سیلیکون اغلب به شکل کوارتز شناخته می شود. به طور طبیعی در آب، گیاهان، حیوانات و زمین یافت می شود. پوسته زمین ۵۹ درصد سیلیس است.

 

 

SiO2 چه نام دارد؟

سیلیس به نام دی اکسید سیلیکون نیز شناخته می شود، ترکیب شیمیایی اکسید سیلیکون و فرمول شیمیایی آن SiO2 است. این جزء اصلی در اکثر انواع شیشه و موادی مانند بتن است.

 

دی اکسید سیلیکون از چه چیزی ساخته شده است؟

برای فرمول دی اکسید سیلیکون دی اکسید سیلیکون (SiO2)، همچنین به عنوان سیلیس شناخته می شود، یک ترکیب طبیعی است که از دو مورد از فراوان ترین مواد زمین ساخته شده است: سیلیکون (Si) و اکسیژن (O2). دی اکسید سیلیکون اغلب به شکل کوارتز شناخته می شود. به طور طبیعی در آب، گیاهان، حیوانات و زمین یافت می شود.

 

چرا فرمول SiO2 SiO4 نیست؟

هر اتم اکسیژن توسط دو اتم سیلیکون مشترک است، بنابراین تنها نیمی از چهار اکسیژن به هر سیلیکون تعلق دارند. بنابراین فرمول حاصل برای سیلیس SiO2 است نه SiO4.

 

تفاوت بین SiO2 و CO2 چیست؟

اگرچه این دو سیستم هر دو اکسیدهای گروه IV هستند، اما در شرایط محیطی به طور قابل توجهی متفاوت هستند، زیرا CO2 مولکولی است و توسط پیوندهای دوگانه C═O در کنار هم نگه داشته می شود، در حالی که SiO2 ساختارهای شبکه ای را تشکیل می دهد که شامل پیوندهای Si─O منفرد است. این الگوهای پیوند به طور اساسی تحت فشار تغییر می کنند.

 

چرا دی اکسید سیلیکون در غذا وجود دارد؟

دی اکسید سیلیکون، که به عنوان سیلیس آمورف مصنوعی (SAS) نیز شناخته می شود، توسط تولید کنندگان مواد غذایی به عنوان یک عامل ضد جوش در ادویه ها یا خامه ها برای اطمینان از جریان خوب پودر یا جذب آب استفاده می شود. از ذرات اولیه انباشته شده در اندازه نانو که معمولاً بزرگتر از ۱۰۰ نانومتر هستند تشکیل شده است.

 

pH دی اکسید سیلیکون چقدر است؟

pH در طول تهیه سیلیس از لیوان آب معمولاً بین ۲ تا ۸ است [۴]، در حالی که pH در واکنش انحلال الیوین بین ۰.۵- تا ۲ است. از ادبیات مشخص شده است که سیلیس از لیوان آب در سطح pH کمتر از ۲ تولید می شود. میکرو متخلخل است و حاوی ذرات حدود ۲ نانومتر است

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

۵/۵ - (۱۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *