خرید سیلیس, فروش سیلیس, مقالات, مقالات سیلیسی

تهیه نانو ذرات سیلیس

تهیه نانو ذرات سیلیس

تهیه نانو ذرات سیلیس

تهیه نانو ذرات سیلیس – روش شناسی تهیه نانوذرات سیلیس: روش ژل سل برای تهیه مقرون به صرفه نانوسیلیس ، روش سل-ژل با استفاده از سیلیکات سدیم به عنوان پیش ماده دنبال شد (Tan et al. 2005؛ Venkatathri and Nanjundan 2009). در این آماده سازی از سیتریمونیوم بروماید (CTABr) به عنوان عامل پراکندگی و از ۱ N HCl به عنوان کاتالیزور استفاده شد.

 

مقیاسهای جهانی نانو ذرات سیلیس

CTABr ، HCl و آب دیونیزه مخلوط شده ، به مدت ۴۵ دقیقه هم زده و به دنبال آن قطره محلول ۱ میلی لیتر سیلیکات سدیم با هم زدن در دمای اتاق اضافه می شود تا اینکه pH سیستم واکنش به ۸.۰ ~ برسد. سوسپانسیون سفید حاصل فیلتر شده و با آب دیونیزه شسته شد تا کل سدیم کلرید تشکیل شده از بین برود (شکل ۱). پودر تهیه شده خشک شد (۵۰ درجه سانتیگراد) و سپس به مدت ۴ ساعت در دمای ۷۰۰ درجه سانتیگراد خفه شد (Singh et al. 2012a، b). سرانجام ، پودر سفید با میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) ، پراش اشعه X (XRD) ، تکنیک های BET مشخص شد. ویژگی های ریخت شناسی دو نوع نمونه نانو سیلیس و ملات حاوی نانو سیلیس و بخار سیلیس با استفاده از SEM (LEO 438VP) در ولتاژ شتاب ۱۵-۲۰ کیلوولت مورد مطالعه قرار گرفت.

تهیه نانو ذرات سیلیس

تجزیه و تحلیل فرمول ساخت

تهیه نانو ذرات سیلیس

نمونه ها تحت فشار متغیر (VP) با پوشش طلا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند تا هدایت سطح بهبود یابد. برای تجزیه و تحلیل SEM ، برش های نمونه ملات به طور مستقیم برش داده شده و در استون قرار گرفتند تا روند هیدراتاسیون قطع شود. نمونه های خشک شده بر روی یک نگهدارنده نمونه با یک میله دوتایی که نوار کربن را هدایت می کند ، رسوب داده شده تا میکروگرافهای آنها تولید شود.

 

مراجع و مطالعات

برای مطالعات XRD ، Rigaku make (DMax-2200) با منبع اشعه X از اشعه Cu Kα (λ = ۱.۵۴ λ) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل از نمونه پودر غربال شده ۷۵ میکرون استفاده شد. اندازه مرحله اسکن ۰.۰۲ درجه بود ، در دامنه ۲θ از ۵ تا ۸۰ درجه. ولتاژ و جریان لوله اشعه X به ترتیب در ۴۰ کیلوولت و ۴۰ میلی آمپر ثابت شد.

 

 

ویژگی نانو سیلیس

سطح ویژه پودر نانوسیلیس با BET (مدل Adsotrac DN-04 ، Microtrac SSA ، ایالات متحده آمریکا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. عکس. ۱ شکل ۱ نمودار جریان سنتز. تصویر در اندازه کامل مقاومت فشاری از قالب های مکعب استاندارد (۵۰ × ۵۰ × ۵۰ میلی متر) برای تهیه نمونه های ملات جهت تعیین مقاومت فشاری استفاده شد. نسبت مخلوط سیمان و ماسه در ملات در کل ۱: ۳ بود.

 

نسبت آب به سیمان

نسبت آب به سیمان برای همه نمونه ها ۰.۴ ثابت شد. علاوه بر این نانو سیلیس ۱.۰ ، ۲.۰ و ۳.۰ درصد وزن سیمان بود. محتوای آب در کلوئید-NS در محاسبه نسبت مخلوط در نظر گرفته شد. مکعب ها پس از پخت در دمای ۱ ۲۰ ۲۰ درجه سانتیگراد و بیش از ۹۵ of رطوبت نسبی به مدت ۲۴ ساعت و پس از غوطه ور شدن در آب در دمای ۱ ۲۰ ۲۰ درجه سانتیگراد تا زمان آزمایش قالب گیری شدند. برای تعیین میانگین مقاومت در برابر فشار از سه نمونه استفاده شد.

 

دوشنبه, سه‌شنبه, چهارشنبه, پنج‌شنبه, جمعه, شنبه, یکشنبه۰۹:۰۰ – 17:00

 

جهت دریافت مشاوره و سفارش با شرکت در ارتباط باشید.

۰۹۱۸۸۵۱۸۶۲۸

میکروسیلیس و دوده سیلیس    محصولات   پاسارگاد

۵/۵ - (۴۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *